افزایش ورود مسافر به اصفهان / ۱۰ هزار نفر آماده ارائه خدمات امداد نوروزی هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان اصفهان از بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ حدود دو درصد رشد داشته است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان ورودی و خروجی خودروهای سواری استان اصفهان با آغاز زود به هنگام سفرهای نوروزی، اظهار کرد: براساس آمار اداره راه، از بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۴۴۵ هزار خودرو وارد استان شدند و در حدود یک میلیون و ۴۰۸ وسایل نقلیه از اصفهان خارج شده‌اند که ورودی خودروها در مقایسه به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در ورودی کلان‌شهر اصفهان، شش ستاد هدایت برای جهت‌دهی به اسکان مسافران ایجاد شده است، افزود: در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها ۵۷ مجتمع رفاه خدماتی و ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت در محورهای اصلی استان مانند محور اصفهان-شیراز، اصفهان-کاشان با هدف ارائه خدمات‌رسانی به مسافران ایجاد شده است.

۲۰۰۰ تیم آماده ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران نوروزی در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ستاد ویژه سفرهای نوروزی با ۱۳ کارگروه مختلف برای مسائل اسکان، بهداشت و ایمنی، آتش‌نشانی و موارد دیگر تشکیل و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران در قالب دو هزار تیم با ۱۰ هزار نفر در ایام نوروز در حال ارائه خدمات امداد و نجات و پشتیبانی به مسافران در سراسر استان است.

وی درباره فعال شدن ستادهای مدیریت بحران و پیشگیری از سیل در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌های استان، تاکید کرد: بیش از ۸۵۰ دهیاری و ۱۱۴ شهر مکلف شدند، به صورت ویژه در روستاها و شهرها اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل را عملیاتی کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر از عوامل راهداری با استفاده از ۵۰۰ ماشین‌آلات لازم در ۴۴ مکان از راهدارخانه‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند، گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر استان مستقر شدند و جمعیت هلال احمر نیز در بیش از ۴۵ پایگاه فعالیت دارند.

شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در اصفهان

وی ادامه داد: دو فروند بالگرد از سازمان هلال احمر و فوریت‌های پزشکی استان برای پشتیبانی و امداد و نجات آماده‌اند، همچنین در استان اصفهان ۵۷ مجتمع خدمات رفاهی، ۱۴۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹۷ دستگاه ثبت تخلف و ۵۵ سامانه پایش راه مبتنی بر عکس ۵۵ وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه پر تصادف در اصفهان، افزود: از این تعداد، ۶۷ نقطه مصوب کشوری دارد که تاکنون ۳۳ نقطه آن رفع خطر شده، نیاز است وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم و بازسازی جاده‌ها استان ضمن حمایت، اقدامات لازم را برای رفاه و تسهیل رفت و آمد شهروندان اجرایی کند.

وی با اشاره به رشد میزان ورودی خودروهای سواری به استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با تدابیر ستاد اسکان استان، مسافران نوروزی در مراکز خدمات رفاهی، خوابگاه‌های دانشجویی، ورزشگاه‌ها، مدارس، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها استقرار داشته‌اند.

کد خبر 650310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.