استرداد ۱۷ میلیارد به مال‌باختگان در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از استرداد ۱۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به مال‌باختگان فضای مجازی در نیمه اول نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری شعار نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای انتخاب شده بود، مجموعه کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نیمه اول نوروز تلاش مضاعفی داشتند تا امنیت مردم به بهترین شکل ممکن در فضای مجازی فراهم شود.

وی در خصوص عملکرد این پلیس در نیمه اول نوروز سال جاری، افزود: از ابتدای طرح نوروزی پلیس که از بیست‌وهفتم اسفندماه شروع شد تا چهارم فرودین‌ماه، ۱۵۲۵ مورد گزارش مردمی از طریق مرکز فوریت‌های سایبری و ۵۵ مورد نیز از طریق سامانه گفت‌وگو برخط این پلیس دریافت شد و کارشناسان این پلیس با دقت پیام‌ها را مورد رسیدگی قرار دادند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۱۰ فقره پرونده مرتبط با جرایم سایبری و دستگیری ۲۶ نفر متهم مرد و ۱۵ نفر متهم زن مرتبط با جرایم سایبری در این مدت خبر داد و تصریح کرد: ۳۴ خط تلفن و ۶۷ لینک فیشینگ نیز شناسایی و مسدود شد.

وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان در این مدت، ۱۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون که در حساب‌های مجرمان سایبری بود مسدود و به مال‌باختگان فضای مجازی مسترد شد. کارشناسان پلیس فتای استان به صورت شبانه روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران می‌توانند هر گونه سوال، درخواست یا موارد مشکوک و گزارشات خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

کد خبر 650308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.