دولت پای کار تکمیل خط ۲ متروی اصفهان است / لزوم تامین اعتبار برای احداث ادامه خیابان زاهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اجرای خط دو قطار شهری اصفهان، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نقش دولت در اجرای ابرپروژه‌های شهر اصفهان همچون خط دو مترو و رینگ چهارم اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها بخشی از رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، مدیریت شهری وظیفه احداث آن را بر عهده دارد، اما بخشی از آن در محدوده سایر شهرهای کوچک اطراف همچون دولت‌آباد قرار دارد که اگر دولت بتواند به این شهرداری‌ها کمک کند اتفاق خوبی است.

وی افزود: در اجرای خط دو قطار شهری، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به‌لحاظ مباحث زیست‌محیطی و آلودگی هوا پیگیر اجرای خط دو متروی اصفهان است و باید برای تحقق قرارداد ۵۹۴ میلیون یورویی با شرکت مپنا نیز کمک کند.

وی با اشاره به موانع کمیسیون در سال ۱۴۰۱ و اقداماتی که عملیاتی نشد، گفت: تنها موردی که پیگیر اجرای آن بودم و بودجه مختصری برای آن در نظر گرفته شد اما عملیاتی نشد، احداث ادامه خیابان زاهد حدفاصل خیابان مسجدسید تا خیابان فروغی است که نیازمند اعتبار است.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: با توجه به اولویت پروژه‌های قطار شهری و رینگ چهارم برای اجرا، به پروژه‌های داخل شهر کمتر توجه شده که لازم است این مشکل چندین ساله شهروندان رفع شود؛ برای این پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اعتبار لازم در نظر گرفته شده است که امیدواریم اجرا شود.

کد خبر 650273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.