تشدید نظارت‌ها بر رعایت قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای اقلام پرمصرف، طرح ویژه بازرسی و نظارت به صورت شیفت صبح و بعدازظهر به مرحله اجرا درآمد و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

حسین طرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت‌ها بر مراکز تهیه و تولید مواد غذایی و قنادی‌های شهرستان لنجان بیش از گذشته تشدید شده است، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای اقلام پرمصرف ویژه این ماه مبارک طرح ویژه بازرسی و نظارت به صورت شیفت صبح و بعد از ظهر به مرحله اجرا درآمد و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم عرضه اقلام پرمصرف ویژه ماه رمضان با قیمت مصوب، افزود: شیرینی زولبیا و بامیه و همچنین آش، حلیم از جمله اقلامی به‌شمار می‌آیند که پیش از شروع ماه رمضان در خصوص قیمت‌گذاری آنها تصمیم‌گیری و به اعضا زیرمجموعه اتحادیه‌های صنفی مربوطه ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: بر اساس تصویب کمسیون نظارت قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ۹۰ هزار تومان تعیین و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که بر اساس آنالیز ارائه شده به اداره صمت شهرستان لنجان قیمت پیشنهادی اتحادیه نانوایان و قنادیان این شهرستان ۱۱۵ هزار تومان بود اما با توجه به نگاه ویژه اصناف به توان خرید شهروندان در نهایت با قیمت هر کیلوگرم ۹۰ تومان موافقت شد.

طرفی با اشاره به قیمت مصوب آش و حلیم در شهرستان لنجان اضافه کرد: با توجه به آنالیز ارائه شده توسط اتحادیه اغذیه‌فروشان و رستوران داران شهرستان لنجان و بر اساس تصویب کمیته فرعی نرخ گذاری حداکثر قیمت انواع آش و حلیم تعیین و به اعضا زیرمجموعه این اتحادیه ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس قیمت‌گذاری انجام شده قیمت عرضه آش شله‌قلمکار هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان، حلیم و عدس هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان و حلیم بادمجان هر کیلوگرم ۶۵ هزار تومان مصوب شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با بیان اینکه تخلفات در طرح ویژه ماه مبارک رمضان به صورت جدی و با اولویت رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: از شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و نصب نشدن نرخ‌نامه با شماره تلفن ۱۲۴ تماس حاصل کنند.

کد خبر 650264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.