نوروزگاه؛ فرصتی برای معرفی توانمندی‌های روستاهای باغبهادران به سرمایه‌گذاران

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: نوروزگاه فرصتی مناسب برای معرفی آیین‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاهای بخش باغبهادران به مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فتحی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: به دنبال برگزاری موفق نوروزگاه‌های شهرستان لنجان در سال‌های گذشته و استقبال گسترده شهروندان، گردشگران و مسئولان از این ویژه‌برنامه نوروزی که در چهلستون و مرکز شهرستان لنجان، زرین‌شهر برگزار شد، امسال بخشداری باغبهادران با همکاری دهیاری هاردنگ در مسیر برگزاری این رویداد فرهنگی حرکت کرد.

وی برگزاری نوروزگاه را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های روستاهای بخش باغبهادران دانست و افزود: نوروزگاه روستاهای بخش باغبهادران با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان به میزبانی روستای هاردنگ و در محوطه امامزاده عظیم الشان شاه خراسان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افتتاح و در حال برگزاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: استان اصفهان و به طبع آن شهرستان لنجان علاوه بر آثار تاریخی دارای شماری زیادی آثار دینی و مذهبی است که این ظرفیت بی نظیر باید با هدف توسعه صنعت گردشگری، بیش از پیش شناسانده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی گفت: تقارن نوروز باستانی با ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای معرفی مقاصد جدید گردشگری و استفاده از پتانسیل اماکن مقدس استان اصفهان و شهرستان لنجان برای جذب گردشگران است.

فتحی اضافه کرد: وجود اماکن تاریخی، گردشگر و مناظر طبیعی بکر در بخش باغبهادران و همچنین وجود امامزادگان و بقاع متبرکه متعدد در شهرستان لنجان می‌تواند در معرفی شهرستان لنجان به عنوان مقصد گردشگران نوروز ۱۴۰۲ در حوزه گردشگری معنوی، عرفانی و دینی به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان مؤثر باشد و این ظرفیت‌ها را به یکدیگر پیوند بزند. از این رو ستاد خدمات سفر شهرستان لنجان به دنبال استفاده از این فرصت ویژه است

وی ادامه داد: گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این نوروزگاه ضمن بازدید از غرفه‌های طراحی شده از نزدیک با ظرفیت‌های هنرمندان و مشاغل خانگی روستایی این بخش آشنا شده و همچنین از طبیعت بکر روستای هاردنگ و رودخانه و چشمه‌های فصلی آن بازدید کرده و از زیارت امامزاده شاه خراسان نیز مستفیض شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به انجام برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی دهیاری روستای هاردنگ با همراهی بخشداری باغبهادران در خصوص رونق تولیدات صنایع دستی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این بخش، اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان نیز با اعطای تسهیلات از سرمایه گذاران گردشگری در این حوزه حمایت خواهد کرد.

وی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا ضمن بازدید از نوروزگاه هاردنگ و پتانسیل‌های بخش باغبهادران، در صورت تمایل جهت رایزنی و بررسی راهکارهای سرمایه گذاری به اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان مراجعه کنند.

کد خبر 650199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.