مرگ روزانه حدود ۴۰ نفر بر اثر تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۱ درصدی ترددها نسبت‌به سال گذشته خبر داد و گفت: اینکه تاکنون ۳۸۵ نفر را در تصادفات از دست داده‌ایم، نگران‌کننده است، یعنی روزانه حدود ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور، اظهار کرد: در هشت روز شروع طرح نوروزی امسال حدود ۲۰۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده که تنها ۲۵ میلیون تردد در روز پنجشنبه گذشته بوده که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: آنچه در تصادفات نگران‌کننده بوده این است که تاکنون ۳۸۵ نفر از مردم را در تصادفات از دست داده‌ایم و بالغ بر ۷۱۰۰ مجروح و مصدوم داشته‌ایم، یعنی روزانه حدود ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور گفت: آنچه که تأکید داریم، رانندگان و تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند، در بررسی‌ها همچنان سرعت، بیشترین عامل تصادفات و توجه نداشتن به جلو نیز از دیگر عوامل مهم است، همچنین در مناطق بارانی سطح معابر لغزنده بوده و خستگی و خواب‌آلودگی نیز از علل مهم تصادفات به شمار می‌آید و هنوز ۲۷ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است.

وی تاکید کرد: رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند؛ در مسیرهایی که جداشونده ندارد، یعنی مسیرهایی که فاقد راه‌های فرعی و روستایی است که بیشتر تصادفات نیز مربوط به این مسیرهاست، رانندگان با دقت بیشتر و با آرامش رانندگی کنند تا شاهد کمترین حوادث و تصادفات باشیم.

کد خبر 650089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.