مقابله با داربست‌ها در پیاده‌روهای نیویورک

شورای شهر نیویورک آمریکا در جست‌وجوی راهی برای مقابله با داربست‌ها و استفاده نادرست از آن‌ها در سطح شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیویورک در حال بررسی یک بسته قانونی جدید با هدف اصلاح استفاده طولانی‌مدت از داربست‌ها در پیاده‌روهای سراسر شهر است.

اعضای شورای شهر باور دارند که نصب داربست در فضاهای عمومی نظیر پیاده‌روها برای مدت‌زمانی بسیار طولانی، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور کاربران و عابران، زیبایی چهره شهر را به چالش می‌کشد، حال آن‌که داربست نباید یکی از نخستین مواردی باشد که در زمان ذکر نام شهر، مردم آن را به‌خاطر می‌آورند.

اعضای شورای شهر نیویورک ضمن ارائه لایحه جدید «مقابله با حضور طولانی‌مدت داربست‌ها در پیاده‌روهای شهری» به صحن شورا، اظهار کردند زمان آن فرا رسیده است که خیابان‌های شهر پس گرفته شود.

لایحه ارائه شده یکی از ۹ لایحه در دست بررسی شورای شهر در هفته جاری نیویورک بود و دربردارنده پیشنهاد برای اقداماتی می‌شد که بر ایجاد یک برنامه بازرسی هواپیماهای بدون سرنشین برای کمک به مالکان املاک به‌منظور تسریع روند حذف داربست‌ها پس از اتمام یا توقف ساخت‌وسازها تمرکز داشت. در این پیشنهادها تأکید شده بود که لازم است برای افزایش ارتفاع داربست‌ها به حداقل ۱۲ فوت و تعیین زمان‌بندی سخت‌گیرانه‌تری برای حذف آن در زمان توقف ساخت‌وساز اقدامات بیشتری انجام شود.

بسته قانونی مورد بررسی شورا همچنین شامل پیشنهاد برای اقدامی است که صاحبان املاک را ملزم می‌کند ظرف شش ماه پس از نصب داربست، برای مجوز کار درخواست دهند یا با جریمه‌های سنگین مواجه شوند. در این بسته الزام برای نورپردازی بهتر و روشن‌تر شدن محوطه داربست‌شده به‌منظور کمک به جلوگیری از جرم و جنایت نیز مورد توجه قرار گرفته است، چراکه بر اساس گزارش اداره مدیریت و بودجه، بیش از ۹ هزار مورد از این داربست‌ها در نیویورک وجود دارد که سه برابر دو دهه قبل است و تاریخ ایجاد تعدادی از آن‌ها به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد.

شورای شهر نیویورک اعلام کرد که بررسی این لایحه نیازمند دقت بالا و بررسی‌های بیشتر است، زیرا در اوایل دهه ۸۰ که سقوط قطعاتی از نمای یک ساختمان منجر به فوت یک نفر شد، قانونی مبنی بر الزام بازرسی و مرمت نماهای ساختمانی نیویورک هر پنج سال یک‌بار به تصویب رسید که این اقدام نیازمند نصب داربست به همراه محافظ داربست در پیاده‌رو است.

مقابله با داربست‌ها در پیاده‌روهای نیویورک

کد خبر 650036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.