بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در مبارزه با ترافیک

شورای شهر هال انگلستان برای کمک به کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا در شهر متخصصان هوش مصنوعی شهر را فراخوانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر هال ضمن انعقاد قراردادی با یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری هوش مصنوعی به‌منظور توسعه سیستم‌هایی با هدف بهبود جریان ترافیک در هال و اطراف آن، اعلام کرد که انتظار می‌رود فناوری هوش مصنوعی مسائل پیچیده کنترل ترافیک را حل کند و تا ۲۰ درصد از معضل ترافیک هال را بهبود ببخشد.

شورا توضیح داد که این فناوری در هال به اطلاعات موجود شورا در مورد ازدحام، چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی، حرکت اتوبوس‌ها، حوادث و کیفیت هوا دسترسی خواهد داشت تا بینش‌های جدیدی در مورد حرکات ترافیکی در شبکه جاده‌های سراسر شهر ایجاد و استراتژی‌های بلادرنگ جدیدی برای حل مسائل پیچیده کنترل ترافیک معرفی کند.

شورای شهر ادامه داد که این پروژه با هدف رفع مشکلات ترافیکی از جمله کاهش بعضی از نقاط اصلی تراکم شناخته‌شده، بهبود قابلیت اطمینان حرکت اتوبوس‌ها در مسیرهای هدفمند یا از طریق مکان‌های خاص، بهبود مدیریت ترافیک در رویدادهای غیرمنتظره هم‌چون حوادث جاده‌ای یا مناسبت‌های خاص مانند رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها و در نهایت مدیریت ترافیک برای کاهش آلودگی هوا به‌ویژه در مناطق آلوده شهر پیاده‌سازی خواهد شد.

 بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در مبارزه با ترافیک

شورای شهر هال اعلام کرد که راهکارهای ارائه‌شده فعلی برای رفع معضل ترافیک با بهره‌گیری از هوش مصنوعی شامل تنظیم زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی برای دستیابی به یک هدف خاص و رفع یک یا چند مشکل ترافیکی است که جریان ترافیک و تراکم جاده را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان بخشی از پروژه نیز سیگنال‌های ترافیکی که توسط دولت در حال انجام است، به مدت دو سال در هال آزمایش خواهد شد.

مسئول پورتفولیوی شورا در زمینه جاده‌ها، بزرگراه‌ها و حمل‌ونقل از این پروژه هیجان‌انگیز به‌عنوان نمونه‌ای از چگونگی بهره‌گیری فناوری جدید هوش مصنوعی از داده‌ها و سیگنال‌های ترافیکی موجود و نحوه مدیریت ترافیک برای بهبود ایجاد شبکه جاده‌های ایمن‌تر، سبزتر و کارآمدتر یاد کرد و از همکاری با توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای کمک به ارائه بخشی از فناوری شهر هوشمند ابراز مسرت کرد.

شورای شهر هال خاطرنشان کرد که اقدام فعلی بر اساس عملیاتی در شمال انگلستان به‌مرحله اجرا در آمده است که از هوش مصنوعی برای بهره‌برداری از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سیستم‌های موجود و تبدیل آن به دانشی بهره می‌برد که می‌تواند توسط شورا برای بهبود قابلیت اطمینان شبکه‌های حمل‌ونقل و کمک به دستیابی به نتایج کربن‌صفر خالص استفاده شود.

کد خبر 650033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.