افزایش ۴۰ درصدی تردد خودروها در محورهای کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از استقرار اکیپ‌های راهداری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی این استان خبر داد.

فریبرز کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان کرمانشاه، ناوگان راهداری متناسب با وضعیت کوهستانی، گرمسیری و معتدل به سه گروه تقسیم و در این مناطق مستقر شدند و در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ایام نوروز در حال فعالیت هستیم. به دلیل برف‌روبی در زمستان و استفاده از تیغه برای پاکسازی جاده‌ها از برف، متأسفانه خساراتی به آسفالت محورها وارد شده بود که قبل از شروع تعطیلات نوروز و با توجه به کاهش نسبی بارش‌ها، اقدام به لکه‌گیری و ترمیم جاده‌ها کردیم و چون امکان تهیه آسفالت گرم را به دلیل دمای پایین هوا نداشتیم از آسفالت سرد برای ترمیم و لکه‌گیری استفاده کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طرح نوروزی از بیست‌وپنجم اسفند لغایت پانزدهم فروردین سال جاری آغاز شده و ضمن لکه‌گیری آسفالت، مبادرت به ترمیم تابلوها و روشنایی‌های آسیب دیده در سطح جاده‌های استان کردیم.

کرمی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل برای مسافران، وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری) مهیا و تأمین کردیم و در حوزه مسافر از نظر کمی و کیفی با دو طرح در حال ارائه خدمت هستیم.

وی به طرح ارائه خدمات شماره یک که مربوط به زیرساخت پایانه‌ها است، اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری اقداماتی ازجمله محوطه‌سازی، نظافت، رنگ‌آمیزی، آماده‌سازی نمازخانه و سرویس بهداشتی را انجام دادیم، همچنین طرح ارائه خدمات سطح دو در حوزه کیفیت و کمیت ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل فروش بلیت، میزان و تعداد ناوگان، تعمیر ناوگان و کنترل‌های فنی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته حمل و نقل و خدمات جاده‌ای در ستاد خدمات سفر نوروزی استان کرمانشاه بر عهده این اداره کل است و برای ارائه خدمات مطلوب با دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، راه و شهرسازی، فرودگاه و شهرداری جلسات مستمر هماهنگی برگزار شده است و در حال همکاری مشترک هستیم.

کرمی اظهار کرد: با توجه به آمار تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها با تبعیت از برنامه ملی سازمان راهداری کشور، طرح پویش همراهان سفر ایمن در سطح استان کرمانشاه و در خروجی و ورودی شهرها در حال اجراست؛ به طور مثال در خروجی شهر کرمانشاه و در محدوده راهدارخانه دو راهی هرسین و ورودی به کرمانشاه نیز مجتمع خدمات رفاهی مومنه در محدوده ۳۰ کیلومتری کرمانشاه با هدف ایجاد فضای شاد و با استفاده از هنرمندان بومی و موسیقی محلی استان ایجاد شده است که مسافران ضمن دریافت خدمات مورد نیاز سفر از جمله پخت نان و پذیرایی با چای و شیرینی با روحیه شاد ادامه سفر بدهند.

وی با بیان اینکه در چند روز ابتدایی تعطیلات، استقبال خوبی از طرف مسافران صورت گرفت، افزود: هم‌اکنون ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان در حال ارائه خدمت به مسافران هستند؛ پیشنهاد می‌شود، مدیریت واحد بر امور مجتمع‌های خدمات سفر اعمال شود تا شاهد ارتقای کیفیت در این حوزه باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در هفته اول تعطیلات نوروزی، محورهای مواصلاتی استان شاهد رشد ۴۰ درصدی تردد بوده و عبور خودروهای سنگین حامل مواد سوختی و فاسدشدنی آزاد است، تردد مابقی کامیون‌های سنگین به جز خودروهای دارای بار ترافیکی ازجمله کمرشکن و بوژی‌کش در سطح جاده‌های استان با محدودیت اعلام شده توسط پلیس راه اعمال می‌شود.

کد خبر 649968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.