«داوطلبانه بودن» ویژگی بارز فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی است

یک پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق با اشاره به تشکیل انجمن علمی دوستان قلب در شهر اصفهان، گفت: طی سالیان اخیر انجمن قلب‌وعروق فعالیت‌های مختلفی با محوریت پیشگیری و سلامت داشته است، برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام شده و کماکان ادامه دارد.

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه به فعالیت‌های پژوهشی در دوران دانشجویی، اظهار کرد: فعالیت پژوهشی دانشجویی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همراهی تیمی آغاز کردم که در زمینه‌های مختلف و بیشتر حول محور پیشگیری و ارتقای سلامت، فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه غربالگری، آموزش سلامت و ارجاعات درمان در حوزه بیماری‌های غیرواگیر بود. ویژگی بارز فعالیت پژوهشی دانشجویی «داوطلبانه بودن» بود. فعالیت‌ها متناسب با همه سنین بود همچنین نحوه برخورد و ارتباط برقرار کردن با هر گروه سنی متفاوت بود. اقدامات خوبی توسط بانوان دانشجوی پژوهشگر صورت پذیرفت که در ادامه باعث شد اقدامات مثبتی در جهت غربالگری و پیشگیری برداشته شود.

این پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق با اشاره به تشکیل انجمن علمی دوستان قلب در شهر اصفهان، تصریح کرد: طی سالیان اخیر انجمن قلب‌وعروق فعالیت‌های مختلفی با محوریت پیشگیری و سلامت داشته است، برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام شده و کماکان ادامه دارد. متأسفانه این انجمن مکان ثابتی نداشته ولی در برنامه‌های مناسبتی مانند روز جهانی فشارخون همکاری با ارگان‌های مختلف و با فراهم شدن زیرساخت‌ها فعالیت‌هایی در سطح شهر داشته‌ایم.

جوانبخت با بیان اینکه در کشور مباحث اجرایی پررنگ‌تر از تولید علم است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اساتید خوبی داریم که هم در زمینه تولید علم، همچنین در زمینه مباحث اجرایی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 649914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.