خودرو نردبان، نیاز اساسی سازمان آتش‌نشانی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی گفت: این سازمان به شدت نیازمند نیروی انسانی و خودرو نردبان، برای اطفای حریق و امدادرسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه است.

مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی بندرانزلی با به‌کارگیری ۲۵ نیروی ستادی و ۵۵ آتش‌نشان، ۱۲ خودروی سنگین اطفای حریق، یک دستگاه خودروی پیشرو امداد و نجات جاده‌ای و شش موتورسیکلت سنگین و سبک در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: سال ۱۴۰۱، به منظور تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی، ۱۵۰۰ لیتر فوم آتش‌نشانی، دو دستگاه موتورسیکلت، ۲۳ دست لباس ضدحریق آتش‌نشانی، ۳۱ جفت دستکش ضدحریق، یک دستگاه توربوفن فشار منفی، شلینگ‌های ضد حریق (اطفا)، یک دستگاه تنفس کامپوزیت و تجهیزات ایمنی صعود و فرود، در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار دستگاه خودرو سنگین و سبک آتش‌نشانی به مبلغ چهار میلیارد ریال و ست هیدرولیکی امداد و نجات این سازمان به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعمیر و اوورهال شده است.

رضاپور با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ دوره آموزشی صعود و فرود از ساختمان‌های بلندمرتبه برای ۱۰ نفر از آتش‌نشانان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برگزار شده است، تصریح کرد: نبود خودروی نردبان آتش‌نشانی و بالابر برای اطفای حریق و امدادرسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه و کمبود آتش‌نشان از مهمترین مشکلات جدی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی است.

وی گفت: هزینه خرید خودروی نردبان آتش‌نشانی سنگین است و شهرداری قادر به تأمین بودجه آن نیست، خرید این خودرو نیازمند اعتبار ملی است و امیدواریم دولت اعتبار مورد نیاز را به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی اختصاص دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی نبود زمین برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر را یکی دیگر از مشکلات این سازمان دانست و افزود: به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر انزلی، مدیریت شهری در حال رایزنی با اداره راه و شهرسازی است که امیدواریم در سال جدید با تأمین زمین مورد نیاز، عملیات احداث ایستگاه آغاز شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 649803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.