هشتمین شکایت توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس در لالیگا ثبت شد!

لالیگا به دلیل توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید، به دادگاه آموزشی بارسلونا شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اینکه این بازیکن در جریان ال‌کلاسیکو یکشنبه در نیوکمپ مورد آزار قرار گرفت، شکایتی به دادگاه آموزشی بارسلونا، صورت گرفت‌.

به نقل از اتلتیک، این گزارش اشاره می‌کند که یک بار دیگر رفتار نژادپرستانه غیرقابل تحملی نسبت به این ستاره برزیلی مشاهده شد. لالیگا تصریح کرد که از "الفاظ نژادپرستانه" استفاده شده است.

وینیسیوس از زمان بازگشت به میادین فوتبال در رده باشگاهی پس از تعطیلات جام‌جهانی، با یکسری حوادث نژادپرستانه، مواجه شده است. ابتدا، شعارهایی در اطراف ورزشگاه رئال وایادولید شنیده شد که منجر به محرومیت تقریباً چهار ساله تعدادی از هواداران از ورود به ورزشگاه‌ها شد.

سپس، هواداران اتلتیکومادرید مجسمه‌ای را با لباس وینیسیوس از روی پل نزدیک به ورزشگاه واندا متروپولیتانو آویزان کردند که باعث غوغا در سراسر جهان فوتبال شد. هم لالیگا و هم رئال‌مادرید بیانیه‌هایی در محکومیت این اقدام‌، صادر کردند.

لالیگا در ماه فوریه سه شکایت را به ثبت رساند و همچنین به توهین نژادپرستانه هواداران مایورکا نسبت به ساموئل چوکوئزه از ویارئال اشاره کرد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی مادرید، بارها در کنفرانس‌های مطبوعاتی، از وینیسیوس دفاع کرده و به این موضوع اشاره کرده است که "من یک مشکل در جامعه هستم و باید تحمل آن صفر باشد."

آنچلوتی همچنین خواستار تحریم باشگاه‌هایی شده است که هواداران آنها مستقیماً با بازیکن برزیلی بدرفتاری می‌کنند.

کد خبر 649728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.