نظرسنجی ۷۰۰ نمونه پرسش‌نامه از مسافران نوروزی نصف‌جهان

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه پرسش‌گری از مسافران نوروزی توسط سازمان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، گفت: ۴۸۰ نمونه برای پرسش‌نامه در سطح شهر، ۱۲۰ نمونه برای پرسش‌نامه باغ فدک و ۱۰۰ نمونه برای پرسش‌نامه برای پایانه‌ها و ناژوان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمصطفی اعتصامی امروز _پنجشنبه سوم فروردین‌ماه_ در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: براساس سوابق گذشته، آمار ستاد در سامانه «فرابر» ثبت می‌شد که امسال نیز به‌صورت یکپارچه و روزانه ثبت می‌شود و تمام مسئولان کمیته‌ها به داشبوردها دسترسی دارند.

وی افزود: ۷۲ هزار ۱۶۰ مسافر از بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۱ از پایانه‌های مسافربری اصفهان خارج و حدود ۶۵ هزار نفر نیز به این پایانه‌ها و شهر وارد شدند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه تا روز یکم فروردین امسال ۳۴ هزار نفر در مدارس اسکان یافتند، خاطرنشان کرد: ۲۶۶ هزار نفر در مجموع مخاطب حضوری برنامه‌های فرهنگی بودند که این آمار غیر از پخش زنده، پوشش صدا و سیما و شبکه‌های مجازی است.

وی با بیان اینکه اتوبوس گردشگری که از بیست‌ونهم اسفند ۱۴۰۱ در سه خط فعالیت دارد و تاکنون ۸۳۲ مسافر را جابه‌جا کرده است، ادامه داد: آمار مسافران متروی اصفهان از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته وجود دارد که در روز اول ۱۱۰ هزار و روز دوم ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا شده است و پس از آن روند کاهش داشته است که در روزهای نوروز نیز ۱۵ هزار، ۲۸ هزار و نزدیک به ۱۰ هزار مسافر داشته است.

اعتصامی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر حدود ۸۰ هزار خودرو به پارکینگ‌های شهر وارد شده‌اند، گفت: باغ گل‌ها حدود ۱۸ هزار، باغ پروانه‌ها ۱۸۲۰ نفر، باغ خزندگان حدود ۱۵ هزار، باغ پرندگان ۳۴ هزار و آکواریوم اصفهان حدود ۳۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

وی ادامه داد: ۲۶۶ مورد تذکر بازاریابان اسکان غیرمجاز، ۱۶۸۶ مورد جمع‌آوری چادر مسافرتی، ۴۷۶۲ مورد راهنمایی خودروهای مسافران مطابق با ضوابط، ۳۸ مورد هدایت و ساماندهی متکدیان و ۱۰۹ مورد ساماندهی دست‌فروشان ثبت شده است.

مسافران از سفر به شهر اصفهان راضی هستند

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به آمار شرکت توسعه سیاحتی سپاهان گفت: شهر رویاها ۶۳۲۸ نفر، تله‌کابین صفه ۷۵۱۰ نفر، تله‌سیژ ناژوان ۸۵۵۵ نفر، زیپ‌لاین صفه ۲۰۸ نفر، بولینگ ۱۴۸۰ نفر و بیلیارد ۵۲۵ نفر استفاده کننده داشته و ۱۳۸۱ خودرو نیز به پاکینگ‌های مجموعه گردشگری صفه وارد شده است.

وی افزود: نظرسنجی از مسافران نوروزی با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت، دریافت نظرات آن‌ها درباره خدمات شهری، شناخت نیازهای مسافران و برنامه‌ریزی از سال‌های گذشته انجام می‌شود که برای امسال پایانه‌های مسافربری و ناژوان نیز به این چرخه اضافه شده است.

اعتصامی با بیان اینکه پروژه پرسشگری از مسافران نوروزی توسط سازمان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، تصریح کرد: ۴۸۰ نمونه برای پرسش‌نامه سطح شهر، ۱۲۰ نمونه برای پرسش‌نامه باغ فدک و ۱۰۰ نمونه برای پرسش‌نامه برای پایانه‌ها و ناژوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار، بیشتر مسافران مکان اسکان خود را قبل از ورود به اصفهان رزرو یا حداقل انتخاب کردند، افزود: طبق نظرسنجی از آنها دسترسی به رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و دسترسی به سرویس‌ها بهداشتی مناسب بوده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در زمینه برنامه‌های فرهنگی نظرسنجی انجام شد که طبق آن ۶۵ نفر استفاده نکردند، سه نفر بسیار زیاد و ۲۶ نفر زیاد رضایت داشتند و ۲۳ نفر کم و ۹ نفر نیز بسیار کم رضایت داشتند که با توجه به آغاز تعدادی از برنامه‌های فرهنگی از یکم فروردین، با اضافه شدن آمار روزهای آینده، نمودار آن رشد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رضایت خوبی بین افراد استفاده کننده از مترو وجود داشته است، گفت: رضایت از شهر اصفهان نیز جزو سوالات است که مسافران راضی و بسیار راضی را ثبت کردند.

اعتصامی گفت: براساس آمار به ترتیب تهران، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کردستان و مازندران بیشترین مسافران اصفهان را داشتند؛ همچنین ورودی شمالی، جنوبی و شرقی به ترتیب بیشترین تعداد ورودی شهر را داشته است.

کد خبر 649687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.