اسکان ۴۰۴ هزار مسافر نوروزی در اصفهان / لزوم افزایش استفاده از ظرفیت منازل استیجاری

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در مجموع ۴۰۴ هزار نفر از ابتدای فعالیت این ستاد در مراکزی همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و باغ فدک اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه سوم فروردین‌ماه_ در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته به‌رغم بارش باران، ۱۲۳ هزار نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند، اظهار کرد: شرایط باغ فدک، مراکز اسکان و دیگر اماکن شهری خوب است.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه طبق تمهیدات ترافیکی و مجموعه باغ فدک، ورودی این مجموعه ترافیکی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: تنها در مقطعی از زمان به دلیل بارش شدید باران در باغ فدک بسته شد.

وی با بیان اینکه موضوع اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر باید تقویت شود، گفت: بحث عفاف و حجاب و فضای دینی در باغ فدک نیز باید توسط حوزه روابط عمومی ارتقا یابد.

بقایی با بیان اینکه از مسئولان کمیته‌ها درخواست می‌شود که در سامانه «فرابر» حضور داشته باشند، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی اجرا شده است که مسافران و شهروندان حاضر، رضایت داشتند؛ همچنین در مراکز تفریحی همچون ناژوان و شهر رویاها نیز مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی از شب گذشته تا صبح امروز، دغدغه‌مند برودت هوا و مشکلات آن برای چادرخواب‌ها بودند که جای قدردانی دارد، گفت: اقدامات خوبی در باغ فدک انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به رفع مشکل آب شرب و بازارچه و خیابان‌سازی اشاره کرد؛ این مجموعه نیازمند زیرساخت‌های بیشتری است اما اقدامات انجام شده با اولویت‌بندی درستی انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۴۰۴ هزار نفر از ابتدای فعالیت ستاد در مراکزی همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و باغ فدک اسکان یافتند، افزود: سازمان میراث فرهنگی پس از اعمال ضریب‌هایی، آمارهایی را اعلام می‌کند و در مجموع آمار اسکان به‌طورتقریبی افزایشی است.

وی گفت: جدا از مجموعه باغ فدک که ظرفیت خوبی دارد، باید تعداد منازل استیجاری را افزایش دهیم، زیرا ورزشگاه‌هایی که برای اسکان در نظر گرفته می‌شود، مکان مناسبی به‌دلیل کاربری ورزشی نیست، لذا این منازل که پس از بازدید، با قولنامه اجاره تحویل می‌شود، از نظر امنیتی نیز بهتر است؛ همچنین اگر استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اتفاق مناسبی است.

بقایی ادامه داد: با توجه به اینکه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از خرداد ۱۴۰۱ شکل گرفت، نظم بهتری داشت؛ تمرین یک هم‌گرایی در این ستاد دیده می‌شود که همدلی مناسبی وجود دارد، حتی سه شب ابتدایی فعالیت ستاد باغ فدک باز نشد، زیرا مراکز اسکان آموزش و پرورش ظرفیت داشت، زیرا اولویت‌ها هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس و خوابگاه‌ها و در نهایت باغ فدک است.

کد خبر 649668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.