توجه به بهره‌وری سازمانی برای تحقق شعار سال / خروج ۴ شهرک در کرمانشاه از بن‌بست ترافیکی

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم توجه به بهره‌وری سازمانی برای تحقق شعار سال، بررسی اقدامات ریشه‌ای؛ یک گام حیاتی برای مهار تورم، لزوم استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها برای افزایش درآمدهای پایدار شهری، لزوم تلاش برای رشد فرهنگی شهروندان، ضرورت تخصیص اعتبار کافی به دهیاری‌ها، خروج چهار شهرک در کرمانشاه از بن‌بست ترافیکی، آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی و بی‌توجهی به جاذبه‌های گردشگری در پایتخت را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم توجه به بهره‌وری سازمانی برای تحقق شعار سال

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: معتقدم در نگاه سازمانی و کسب‌وکاری شهرداری، مکلف هستیم بهره‌وری را ارتقا دهیم؛ در سال گذشته برای الزام شهرداری به ایجاد چرخه و تشکیل شورای عالی بهره‌وری، مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه جایزه مدیریت شهری در جشنواره فناوری طی سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، افزود: در راستای تحقق شعار امسال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، به‌نسبتی که شهرداری در اقتصاد شهری و ملی تأثیر دارد، باید مراقبت کند و علاوه بر افزایش بهره‌وری، بهای تمام‌شده خدمات خود را کاهش دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تا حد امکان باید هزینه‌ها را با رویکردهای خلاقانه جبران کنیم؛ در حوزه درآمد نیز تدوین الگوی کسب‌وکار در سازمان‌های مختلف شهرداری اهمیت دارد.

بررسی اقدامات ریشه‌ای؛ یک گام حیاتی برای مهار تورم

محمد نادری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر لردگان با بیان اینکه آغاز سال جدید فرصتی برای بازبینی و بررسی عملکردها است، اظهار کرد: در سال نو، باید به دنبال پیشرفت شخصی و اجتماعی خود با ارزش‌های اخلاقی و فلسفی باشیم. باید به نقاط ضعف و قوت خود توجه کنیم و با بهره‌گیری از تجارب گذشته، برای تحقق اهداف بیشتر تلاش کنیم و خدمت به انسانیت را با ارزش‌ها و ایده‌های مطلوب پیش بگیریم.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر "مهار تورم، رشد تولید" افزود: ساختار بودجه اعم از کسری بودجه، کسری عملیاتی و روش‌های تأمین مالی نیروی محرکه افزایش مداوم نقدینگی در سال‌های گذشته است، بنابراین کنترل‌پذیری نقدینگی و مهار تورم نیازمند تغییر استراتژی‌های مالی و پولی است و بر این اساس رویه‌های تصمیم‌گیری و تعاملات بین دولت، مجلس، بانک مرکزی نیازمند تحولات جدی است.

نادری افزود: در حال حاضر مهار تورم مهم‌ترین موضوع برای ایران است تا به دنبال آن بازار رونق گیرد و تولیدکننده و مصرف‌کننده از تولید و خرید خود احساس امنیت داشته باشند. بررسی اساسی و اقدامات ریشه‌ای برای مهار تورم، یک گام حیاتی است که باید با دقت و سرعت انجام شود.

لزوم استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها برای افزایش درآمدهای پایدار شهری

علی چگینی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: در مرکز پژوهش‌های پارلمان شهری اراک در نظر داریم بودجه مصوب و اثربخشی آن در جامعه و همچنین کاستی‌های آن را رصد کنیم و با نیازسنجی جامعه شهری، شاخص‌های ایده‌آل برای بازنگری در بودجه و اصلاح آن را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به رویکرد پژوهش‌محوری شورای کلان شهر اراک در ایجاد درآمدهای پایدار شهری ادامه داد: قصد داریم درآمدهای پایدار شهری را با سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمومی و با به‌کارگیری مدل‌های سرمایه‌گذاری جدید BOOT که در آن پروژه‌ای با مجوز دولت توسط یک شرکت خصوصی خارجی ساخته می‌شود را افزایش دهیم، همچنین با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در این زمینه و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها به ارتقای توان اجرایی شهرداری و به ایجاد درآمدهای پایدار بپردازیم.

لزوم تلاش برای رشد فرهنگی شهروندان

شهناز رفیعی‌مفرد، رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی گفت: به‌عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، نه شورای شهرداری، وظیفه داریم رشد فرهنگی شهروندان و فرهنگ شهروندی به‌عنوان پایه و اساس رشد هر جامعه را با آموزش‌های مناسب و ایجاد بستری فعال برای مردم، فراهم و پیگیری کنیم.

وی افزود: نگاه ما در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شهری نگاه انسان‌محور است، بنا داریم خدمات و پروژه‌های شهری را در راستای رشد و تعالی جسمی، روحی و معنوی شهروندان پیش‌بینی و طراحی کنیم و در تصویب پروژه‌های شهری، سعی کردیم پروژه‌هایی همچون پارک بانوان، خط پیاده‌روی امن و پیست دوچرخه‌سواری را جهت تحرک و مشارکت بیشتر مردم پیگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی خاطرنشان کرد: نقش تشکل‌های مردم‌نهاد جهت پیشبرد اهداف جوامع مشهود است، چراکه اگر تک‌روی بر جامعه حاکم شود، اهداف کوچک‌تر می‌شود.

ضرورت تخصیص اعتبار کافی به دهیاری‌ها

بهمن میری، نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توسعه نیافتن روستاهای این استان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل دهیاری‌ها اختصاص نیافتن اعتبار کافی و پرداخت نکردن کمک یارانه‌ای دولت است که منجر به کارایی نداشتن دهیاری‌ها و در نهایت تعطیلی آن‌ها و شوراهای اسلامی روستاها شده است.

وی افزود: حرکت به سمت درآمدزا کردن دهیاری‌ها باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گیرد، لذا پیشنهاد می‌شود با حرکت تجمیعی به‌صورت سهامی جهت فعال‌سازی کارخانه آسفالت و پسماند در روستاها گامی مؤثر جهت بهبود شرایط برداشته شود.

خروج چهار شهرک در کرمانشاه از بن‌بست ترافیکی

هاشم درویشی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه، گفت: احداث معبر بلوار شهید سرابیان اقدامی بزرگ بود، زیرا با احداث این معبر چهار شهرک پس از سال‌ها از بن‌بست ترافیکی خارج شد.

وی تصریح کرد: معبر شهید سرابیان یک معبر بسیار استراتژیک در حوزه ترافیک بود که با احداث آن توانستیم ترافیک محدوده آرامستان‌ها و چهار شهرک اطراف آن را کاهش دهیم و در امتداد این معبر با احداث بلوار شهید دایی‌پور یک مسیر مناسب جدید باز کردیم. با برنامه‌های پیش رو در حوزه شهرسازی و عمرانی در نظر داریم که مسیر را به سمت محدوده ملاحسینی ادامه دهیم، از این‌رو ترافیک منطقه به سمت کمربندی شرقی و مسیر جاده اسلام‌آباد غرب منتقل خواهد شد.

آمادگی کامل یزد برای استقبال از مسافران نوروزی

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با حضور در بافت تاریخی یزد ضمن بررسی وضعیت بافت و خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی، از آمادگی کامل شهر یزد برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: وضعیت شهر یزد در حال حاضر برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز شاهد حضور مسافران نوروزی بودیم، افزود: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری یزد این است که مسافران نوروزی لحظات خوبی را در این شهر تاریخی و میراث جهانی داشته باشند و بتوانند خاطرات خوبی را در ذهن خود از این سفر ثبت کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: امروز موفق شدیم از بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای میهمانان نوروزی و شهروندان یزد بازدید کنیم که تنوع بالایی دارد، با سلایق مختلف همخوانی لازم را دارد و با کیفیت خوبی اجرا می‌شود.

بی‌توجهی به جاذبه‌های گردشگری در پایتخت

احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم سابقه تاریخی شهر تهران و وجود تعداد قابل توجهی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، ورزشی و تفریحی در این شهر، صنعت گردشگری نقش چندانی در کسب درآمد شهری به نفع اداره هزینه‌های شهر و ایجاد درآمد پایدار برای آن را ندارد. غفلت از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته، باعث شد جاذبه‌های گردشگری آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگیرد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این صنعت به‌رغم وجود ظرفیت‌های قابل توجه متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود در این حوزه رشد و توسعه نیافت، حال‌آن‌که باید به توسعه گردشگری در پایتخت به‌عنوان یک ضرورت مهم و یکی از مهم‌ترین منابع ایجاد درآمدهای پایدار نگاه کرد.

کد خبر 649658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.