ایتالیا_انگلیس / تکرار فینال یورو در یک رقابت اروپایی تازه!

هواداران ایتالیا که هنوز کابوس‌های شبانه دیدار مقدونیه شمالی را تجربه می‌کنند، امیدوار هستند یک شکست تاریخی را به کتاب‌های تاریخ بسپارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، ایتالیا با برداشتن نخستین گام برای دفاع از تاج پادشاهی خود در اروپا، باید در ورزشگاه «دیگو آرماندو مارادونا» برابر تیم ملی انگلیس صف‌آرایی کند.

یکی از بازی‌های مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ در گروه C امشب برگزار خواهد شد و تیم ملی ایتالیا به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی یورو، باید برابر انگلیس قرار گیرد.

«آتزوری» سه‌شیرها را در ضربات پنالتی در فینال یورو ۲۰۲۰ شکست داد و بدون شک شاگردان «ساوتگیت» آماده هستند تا در خانه رقیب انتقام آن مسابقه را بگیرند. ایتالیا نیز نمی‌خواهد اجازه دهد که بار دیگر شعار معروف انگلیسی‌ها محقق شود و فوتبال به خانه بازنگردد.

بازی امشب جذابیت زیادی خواهد داشت، هرچند قهرمانان روبرتو مانچینی درخشش خود را از زمان یورو از دست داده‌اند. هواداران ایتالیا که هنوز کابوس‌های شبانه دیدار مقدونیه شمالی را تجربه می‌کنند، امیدوار هستند تا یک شکست تاریخی و تأسف‌بار دیگر را به کتاب‌های تاریخ بسپارند و دوباره همه چیز را از نو بنویسند.

ایتالیا_انگلیس / تکرار فینال یورو در یک رقابت اروپایی تازه!

قدرت برتر در طول رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، ایتالیا بود، اما آن‌ها موفق نشدند به جام جهانی راه یابند. رقابتی که در انتها تیم ملی آرژانتین موفق شد در آن پیروز شود.

در نگاهی مروری به آنچه که گذشت و آنچه که در پیش است، ایتالیا پس از شکست دادن انگلیس، مجارستان و آلمان به مقام اول در گروه ۳ لیگ A دست یافت. آن‌ها یک نیمه‌نهایی برابر اسپانیا در پیش دارند و در دیدارهای دوستانه اخیر خود نیز سه بر یک آلبانی را شکست داده‌اند و دو بر صفر به اتریش باخته‌اند.

موفقیت‌های ایتالیا در مراحل مقدماتی همواره چشمگیر بوده و آتزوری در ۱۴ بازی آخر مقدماتی خود پیروز شده است. آن‌ها آخرین بار در سال ۲۰۰۶ با نتیجه سه بر یک در مقدماتی برابر فرانسه شکست خورده‌اند و رکورد ۴۰ بازی بدون شکست را در کارنامه دارند.

۲۴ سال از آخرین باخت قهرمان یورو در مسابقات مقدماتی یورو دوره بعدی در زمین خانگی می‌گذرد، پیش از این سال ۱۹۹۹، تیم قهرمان یورو در زمین خودی در مرحله مقدماتی یورو با نتیجه سه بر دو برابر دانمارک شکست خورد. شاید مهم‌ترین نقش هواداران اهل ناپل حاضر در ورزشگاه نیز جلوگیری از تکرار این اتفاق باشد.

نسل طلایی فوتبال انگلیس با گرت ساوتگیت نه تنها یورو را از دست داد، بلکه در جام جهانی نیز نتوانست اقبال خوبی داشته باشد. آن‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی در قطر از دور مسابقات کنار رفتند و عده‌ای اعتقاد دارند که اگر این نسل سه‌شیرها جامی کسب نکند، دیگر هیچ نسلی نمی‌تواند فوتبال را به خانه بازگرداند!

ایتالیا_انگلیس / تکرار فینال یورو در یک رقابت اروپایی تازه!

درحال‌حاضر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده ساوتگیت در تیم ملی انگلیس شنیده می‌شود، با این حال اتحادیه فوتبال انگلیس هنوز به سرمربی ۵۲ ساله خود اعتقاد دارد تا رنج ۵۷ ساله را به پایان برساند.

سه‌شیرها می‌توانند به ۱۷ پیروزی از ۱۸ بازی قبلی خود در مقدماتی یورو ببالند، آن‌ها آخرین بار با نتیجه دو بر یک مقابل جمهوری چک در اکتبر ۲۰۱۹ شکست خوردند و پس از آن تیم ساوتگیت تمام امتیازهای موجود را به دست آورده است.

ایتالیا در شش بازی اخیر خود سه پیروزی، دو شکست و یک تساوی داشته و تیم ملی انگلیس نیز در شش بازی اخیر خود سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده است.

کد خبر 649650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.