ایران_روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی، دیداری دوستانه رودرروی همدیگر برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه براساس اعلام قبلی در فیفادی ماه مارس که از هفته جاری آغاز شده، قرار است امروز _پنجشنبه سوم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩_ از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور تماشاگران مرد و زن ایرانی و روسی به‌مصاف همدیگر بروند. لازم به‌ذکر است بازی تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه از ساعت ۲۰:۰۰ به‌وقت مسکو آغاز خواهد شد.

آشنایی با کوبل‌داوری دیدار ایران_روسیه

قضاوت دیدار دوستانه ایران و روسیه برعهده تیمی از ازبکستان خواهد بود؛ داور اصلی این دیدار «ایلگیز تانتاشف» است که در میان داوران الیت AFC قرار دارد. تانتاشف را هم‌وطنانش «تیمور گینولین» و «آن دری تساپنکو» در امر قضاوت یاری خواهند کرد و امیر عرب‌برقی از ایران نیز به‌عنوان داور چهارم این بازی انتخاب شده است.

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

ایلگیز تانتاشف ۳۹ ساله به دلیل قضاوت در مسابقات لیگ برتر ازبکستان شناخته شده، قضاوت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، لیگ‌قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا را برعهده داشته است. گفتنی است سه داور ازبکستانی بازی امروز که دو شب قبل به تهران رسیدند، عصر روز گذشته در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی به تمرین پرداختند.

آخرین تقابل‌های ایران و روسیه

آخرین باری که تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه به‌مصاف همدیگر رفتند به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که به تساوی یک بر یک انجامید. سردار آزمون برای ایران و دیمیتری پولوز برای روسیه در آن دیدار گلزنی کردند. این دو تیم همچنین یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۱ در ابوظبی با یکدیگر انجام دادند که در نهایت با نتیجه یک بر صفر به‌سود ایران خاتمه یافت‌.

تیم ملی ایران که امروز به‌مصاف روسیه می‌رود، در رده بیست‌وچهارم رنکینگ فیفا قرار دارد؛ تیم ملی روسیه نیز با توجه به حضور نداشتن در تورنمنت‌های اخیر، هم‌اکنون جایگاه چهل‌ودوم را در اختیار دارد؛ هر دو تیم امیدوارند پس از انجام این بازی با اندک امتیازات بتوانند در رده‌بندی فیفا رتبه بهتری برای خود به‌دست بیاورند.

لیست نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی ایران

دروازه‌بانان:

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، سیدحسین حسینی (استقلال)، حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک)

مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر سیرجان)، محمدامین حزباوی و عارف آغاسی (فولاد خوزستان)، احسان حاجی‌صفی (آ. اک آتن یونان)، میلاد زکی‌پور (سپاهان)، وحید امیری (پرسپولیس)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)، رامین رضائیان (سپاهان)

هافبک‌ها:

روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، رضا اسدی (تراکتور تبریز)، سیدمحمد کریمی (سپاهان)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، امید نورافکن (سپاهان)، امیرحسین حسین‌زاده (شارلوآ بلژیک)، سیدمهدی حسینی (مس رفسنجان)، احمد نورالله‌ی (شباب‌الاهلی امارات)

مهاجمان:

مهدی ترابی (پرسپولیس)، محمد محبی (استقلال)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، علی قلی‌زاده (قاسم‌پاشا ترکیه)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، رضا شکاری (گل‌گهر سیرجان)، شهریار مغانلو (سپاهان) و محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

سیدمجید حسینی، سامان فلاح و محمد عمری نیز در لیست حضور داشتند که به‌دلیل گزارش پزشکی از شرایط جسمانی این بازیکنان و نیاز به تمرکز به درمان کامل، از لیست خارج شدند اما در ماتریس بازیکنان تیم ملی برای اردوهای آتی حضور دارند. همچنین سامان قدوس و سردار آزمون نیز در لیست حضور داشتند که بعد از تماس تلفنی و درخواست جهت حضور در تمرینات تیم باشگاهی و مشکلات خانوادگی، در این اردو حضور نخواهد داشت.

لیست دعوت‌شده‌ها به اردوی تیم ملی روسیه

دروازه‌بانان:

الکساندر سلیخوف (اسپارتاک مسکو)، ماتوی سافونوف (کراسنودارسرگئی پسیاکوف (روستوف)، ایلیا پومازون (اورال یکاترینبورگ)

مدافعان:

ویاچسلاو کاراوایف (زنیت سنت‌پترزبورگ)، دانیل خلوسویچ، دانیل دنیسوف (اسپارتاک مسکو)، ماکسیم اوسیپنکو و الکساندر سیلیانوف (روستوف)، الکساندر سولداتنکوف (بال‌های شوروی، سامارا).

هافبک‌ها:

دیمیتری بارینوف، آنتون میرانچوک و سرگئی پینیایف (لوکوموتیو مسکو)، دانیل گلبوف (روستوفدالر کوزیایف (زنیت سنت‌پترزبورگ)، ایلزات آخمتوف (کراسنودار)، دانیل فومین و آرسن زاخاریان (دینامو مسکو)، آنتون زینکوفسکی، دانیل پروتسف و روسلان لیتوینوف (اسپارتاک مسکو)، ایوان اوبلیاکوف (زسکا مسکو)

مهاجمان:

نیکولای کوملیچنکو (روستوف)، الکساندر سوبولف (اسپارتاک مسکو)، کنستانتین تیوکاوین (دینامو مسکو)

اردوی آماده‌سازی تیم ملی روسیه از نوزدهم ماه‌مارس در نووگورسک آغاز شد و در این اردو که پس از مدت‌ها برپا شد ایلیا پومازون، دانیل دنیسوف و دانیل پروتسف برای نخستین‌بار از سوی والری کارپین به تیم ملی دعوت شدند.

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

ضمن اینکه الکساندر گولووین (هافبک)، گئورگی جیکیا (مدافع) و الکسی میرانچوک (مهاجم) به‌دلیل مصدومیت برای این بازی در اختیار تیم ملی روسیه نخواهند بود و یک بیماری ویروسی در بدن آرتیوم ماکارچوک (مدافع) وجود داشت که باعث شد او نیز روس‌ها را در این سفر همراهی نکند تا شاگردان والری کارپین بدون چهار بازیکن اصلی مقابل ایران قرار بگیرند.

مصاف نیمکت جدید تیم ملی و از خانه بازگشته‌ها

تیم‌ملی فوتبال ایران در شرایطی پس از دو ماه‌ونیم با حریفی دیدار می‌کند که با حذف از مرحله‌گروهی بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و پایان‌یافتن این تورنمنت هیچ‌چیز درخصوص آینده نیمکت سرمربی‌گری ایران مشخص نبود و پس از مدت‌های فراوان هفته گذشته امیر قلعه‌نویی به‌عنوان جانشین کارلوس کی‌روش به‌طور رسمی انتخاب و معرفی شد.

شاگردان قلعه‌نویی که اکثرشان به اردوی تیم ملی پیوستند آماده‌اند تا برای نخستین‌بار زیر نظر سرمربی جدید وارد زمین شوند و خودشان را به‌همراه کادر فنی تازه‌وارد و نام ناآشنا محک بزنند. روسیه شاید حریف بدی برای آنان نباشد چرا که آمادگی بچه‌های ایران هم خیلی بالا نیست و حریف متوسطی مانند روسیه می‌تواند تا حدودی بازیکنان را با همدیگر به مرز هماهنگی برساند.

اما برای تیم‌ملی فوتبال روسیه بازی امشب به‌طرز عجیبی مهم است تا جایی‌که والری کارپین سرمربی روس‌ها با تاکید بر اینکه ایران با اختلاف زیاد بهترین تیم قاره آسیا و قوی‌ترین حریف آنان در سال‌های اخیر است، مدعی شد چنین دیدارهایی برای روسیه مهم و ضروری خواهد بود.

آخرین بازی تیم ملی روسیه در مستطیل‌سبز به آبان‌ماه بازمی‌گردد که روس‌ها در دو تقابل متوالی دوستانه برابر تاجیکستان و ازبکستان دو تساوی بدون‌گل دشت کردند و با توجه به اینکه فیفا آنان را از حضور در تمام مسابقات بین‌المللی محروم کرده و نتوانستند در مسابقات یورو و جام‌جهانی بازی کنند، دیدار امروز برای آنان رهایی از بند تحریم‌های فوتبالی در سرتاسر دنیا به‌شمار می‌رود.

حضور تماشاگران مرد و زن در ورزشگاه آزادی

صبح روز گذشته سامانه بلیت‌فروشی این دیدار فعال شد و تماشاگران زن و مرد ایرانی می‌توانند بلیت‌های جایگاه غربی و شرقی و طبقه‌اول ضلع جنوبی را به مبلغ ۲۵ هزار تومان خریداری کنند، ضمن اینکه محل استقرار بانوان هوادار تیم ملی ایران، ضلع جنوبی طبقه اول ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شده است.

روش خرید بلیت به این ترتیب است که هواداران ابتدا با کد ملی خود در سامانه فوتبال تیکت ثبت‌نام می‌کنند تا مراحل خرید بلیت را پشت سر بگذارند، البته برخلاف اینکه پیش‌بینی می‌شد قسمت معین شده‌ای برای تماشاگران زن از سوی فدراسیون و سامانه طراحی شود، اما به نظر می‌رسد اینگونه نیست تا شائبه‌هایی درباره نوع گزینش تماشاگران خانم به وجود بیاید.

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

آخرین حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه آزادی به هفته‌های آغازین نیم‌فصل اول برمی‌گردد که بانوان توانستند بازی‌های استقلال و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند، اما پس از آن دیگر شاهد این اتفاق نبودیم تا اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از حضور بانوان تماشاگر در بازی تدارکاتی ایران و روسیه خبر داد، اما براساس شنیده‌ها و تست‌های انجام‌گرفته، بلیت‌هایی به اشخاص از قبل تعیین‌شده داده شده تا گزینشی‌بودن تماشاگران زن به واقعیت نزدیک شود و می‌توان درست یا اشتباه بودن این مسئله را در زمان بازی فهمید.

آماده‌سازی دو تیم پیش از نخستین بازی دوستانه فیفادی

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته از ساعت ١۶:٣٠ آخرین تمرین خود را پیش از دیدار برابر روسیه برگزار کردند. تمرین امروز با گرم کردن بدن بازیکنان در مجموعه «پک» آغاز شد و بعد از این بخش، بازیکنان با حضور در زمین شماره ٢ مرکز ملی فوتبال برنامه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی را مرور کردند.

بخش اصلی تمرین شاداب امروز به بازی درون تیمی بازیکنان اختصاص داشت که سرمربی تیم ملی اهداف تاکتیکی خود را پیش از بازی فردا شب برابر روسیه مرور کرد و تمرین گلزنی و راه‌های رسیدن به دروازه حریف از دیگر برنامه‌های تاکتیکی تمرین روز گذشته قلعه‌نویی برای بازیکنان بود.

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

همچنین اعضای تیم ملی فوتبال روسیه که سه‌شنبه شب به تهران رسیدند عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی (زمین شماره‌یک) آخرین تمرین خود را برای این دیدار دوستانه در حضور اندک هواداران روسی که برای حمایت از تیم ملی کشورشان به ایران آمده‌اند، برگزار کردند تا با آمادگی کامل به‌مصاف ایران بروند.

ترکش اول در کادر فنی تیم ملی؛ آن دو به‌جای رحمان

اما حاشیه‌ای که در آستانه این بازی به‌وجود آمد، برکناری رحمان رضایی مربی تازه معرفی‌شده تیم ملی و حضور آندرانیک تیموریان به‌جای وی بود. رحمان رضایی که به‌عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در نخستین تمرین تیم ملی که بیست‌وهشتم اسفندماه بود حضور پیدا کرد، پس از توئیت وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش‌وجوانان علیه انتخاب وی به‌عنوان مربی تیم ملی، وی دیگر در تمرین تیم ملی حاضر نشد و در آخرین تمرین تیم ملی قبل از پایان سال ۱۴۰۱ هم شرکت نکرد تا شائبه‌ها مبنی‌بر کنار گذاشته‌شدن وی از کادر فنی تیم ملی ایجاد شود.

ایران _ روسیه / پاگشای ژنرال در آزادی مقابل تردشده‌ها

در نهایت رحمان رضایی سال ۱۴۰۲ را به‌عنوان مربی تیم ملی آغاز نکرد تا خیلی زود از سمتی که به وی سپرده شده بود کنار برود و عصر روز گذشته نیز آندرانیک تیموریان بازیکن اسبق تیم ملی در هتل المپیک حضور پیدا کرد و پس از توافق با امیر قلعه‌نویی به‌عنوان جانشین رحمان رضایی انتخاب و دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال کشورمان معرفی شد. جلسه معارفه آن دو با حضور بازیکنان قبل از شروع تمرین روز چهارشنبه برگزار شد و آندرانیک تیموریان با سابقه ۱۰۱ بازی‌ملی کار خود را در تیم ملی به‌عنوان مربی آغاز کرد.

کد خبر 649575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.