ترکیه تصویب طرح جدید صهیونیست‌های اشغالگر را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه به لغو قانون خروج شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست از نواز غزه و بعضی شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی وزارت امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اصلاحات به ظاهر حقوقی در خصوص لغو خروج رژیم اشغالگر قدس از نوار غزه و تخلیه بعضی شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه امروز خود تصویب قانون موسوم به «جدایی» که به بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به چهار شهرک تخلیه شده در کرانه باختری و بعضی شهرک‌های نوار غزه منتهی می‌شود را محکوم کرد.

منابع صهیونیست پیش‌تر از احضار سفیر این رژیم در واشنگتن پس از تصویب قانونی در کنست در راستای گسترش شهرک‌سازی خبر داده بود. وزارت خارجه آمریکا به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری، سفیر این رژیم را احضار کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا مراتب نگرانی خود را از مصوبه تحریک آمیز اسرائیل اعلام کرده است.

کنست رژیم صهیونیستی قانون لغو عقب‌نشینی از شهرک‌های صهیونیست نشین شمال کرانه باختری را با هدف زمینه‌سازی برای مشروعیت بخشی به شهرک حومش و احداث مدرسه‌ای در آن به طور نهایی به تصویب رساند.

۳۱ عضو کنست به این قانون رأی مثبت و ۱۸ نفر هم رأی منفی دادند. پیش‌نویس قانون مذکور قبلاً هفت مرتبه متوالی در هفت دولت مختلف به رأی گذاشته شده بود، اما تصویب نشده بود. به موجب این قانون اسرائیلی‌ها پس از ۱۸ سال ممنوعیت، می‌توانند به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری بازگردند.

کد خبر 649534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.