گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه استرالیا

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز و درباره اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو، اظهار کرد: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

وی با اشاره به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا، تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سوءتفاهمات باز نگه داریم.

وی از ادامه گفت‌وگوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال نمود و این همکاری را سازنده توصیف کرد.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.

کد خبر 649515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.