توقیف خودروی سواری ولوو با سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

رئیس پلیس راه استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری ولوو با سرعت غیرمجاز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت توسط گشت ویژه پلیس راه خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تیم گشت ویژه پلیس راه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه خودروی سواری ولوو را به علت رانندگی با سرعت‎ غیرمجاز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت متوقف کردند.

وی با بیان اینکه تمام تخلفات حادثه‌ساز دارای نمره منفی هستند، افزود: راننده‌ای که به علت تخلفات حادثه‌ساز متوقف و اعمال قانون می‌شود، نمره منفی نیز برای گواهینامه وی در سیستم ثبت خواهد شد و برابر قانونی رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، زمانی که نمره منفی نیز به حد نصاب برسد گواهینامه راننده توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: وقوع و مشاهده تخلفات حادثه‌ساز در شأن مردم قانون‌مدار استان اصفهان نیست، چراکه وقتی این عدد به درصد بالاتری برسد نشان دهنده این است که رانندگان به خصوص رانندگان بومی، توجهی به قوانین و مقررات ندارند و مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و تجاوز به چپ، استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی، جزو تخلفات حادثه‌ساز است و نقش بسیار مؤثری در تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت دارند، رانندگان از انجام چنین تخلفاتی که باعث به خطر انداختن جان خود یا سایر رانندگان می‌شود، خودداری کنند.

کد خبر 649503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.