کلاه‌برداری ۲۷۰ میلیونی به بهانه رزرو نوروزی اقامتگاه بوم‌گردی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با تبلیغات فریبنده رزرو اقامتگاه بوم‌گردی از شهروندان کلاه‌برداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال وصول دو پرونده و ادعای شکات درباره کلاه‌برداری فردی ناشناس با شگرد تبلیغ تور کویرگردی و رزرو اقامتگاه از طریق فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه تبلیغاتی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ ۳۰ میلیون ریال از هر یک از متقاضیان کرده و پس از آن نه تنها پاسخ‌گوی افراد نبوده، بلکه خدماتی در زمان مقرر به آن‌ها ارائه نداده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم در عملیات مأموران پلیس فتا، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات فضای مجازی ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه است. این فضا این امکان را برای افراد سودجو نیز فراهم می‌کند تا بتوانند تبلیغاتی مانند تورهای گردشگری، رزرو اماکن اقامتی و فروش بلیط ارزان قیمت را به صورت گسترده در این فضا داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهروندان اگر قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اماکن اقامتی به صورت اینترنتی داشتند، تنها از طریق دفاتر تأیید شده و معتبر اقدام کنند و از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نداشته باشند؛ همچنین تا حد امکان آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت، به‌صورت حضوری مراجعه کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 649502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.