تداوم بارش‌های رگباری و وزش باد شدید تا اواخر هفته در اصفهان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد سامانه بارش‌زا، گفت: از روز گذشته تا اوایل پنجشنبه، وقوع بارش‌های رگباری محلی، جاری شدن رواناب و سیلاب‌های لحظه‌ای در استان دور از انتظار نیست.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا روی استان از روز گذشته تا اوایل روز پنجشنبه است.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ، مه‌آلودگی و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه شدت بارش امروز در نیمه شرقی و شمال استان خواهد بود، افزود: به‌دلیل رگباری بودن بارش‌ها، جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد در بیست‌وهفتم اسفندماه ۱۴۰۱ با فعالیت سامانه بارشی در استان، تصریح کرد: با فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه _یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ رگبار باران گاهی با رعد و برق، ارتفاعات بارش برف، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی در بیشتر مناطق استان و شدت در غرب اصفهان همراه بوده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه شدت بارش‌ها امروز در نیمه شمالی استان و روز پنجشنبه سوم فروردین ماه در نیمه شرق اصفهان خواهد بود، گفت: نیمه شمالی استان از جمله شهرستان‌های کاشان، نطنز، اردستان و نائین با شرایط آب‌گرفتگی معابر عمومی، وقوع روان‌آب و شکل‌گیری سیلاب محلی همراه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا تا صبح پنجشنبه در بیشتر مناطق استان اصفهان هشت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه بارش برف از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌هال و آب‌روها توصیه می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه گرادیان فشاری از روز سه‌شنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ تا اواخر وقت پنجشنبه بر استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک موقتی در نیمه شرقی استان همراه است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: فعالیت سامانه امروز در بیشتر مناطق استان و شدت آن در نیمه شمالی و فردا به غیر از تأثیرگذاری بر سراسر اصفهان در نیمه شرقی نیز اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی از احتمالات و مخاطرات فعالیت این سامانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه جنوب و شرق استان توصیه می‌شود.

کد خبر 649499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.