انهدام باند سارقان میلیاردی منزل در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باند سه نفره سارقان سابقه‌دار منزل و کشف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل شهروندان در اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش و اقدامات شبانه روزی همکاران بنده در پلیس آگاهی استان اعضای سه نفره این باند که همگی دارای سوابق متعدد سرقت هستند، شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان بیش از ۴۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت منزل اعتراف کرده‌اند که با توجه سابقه‌دار بودن این افراد و تکرار جرم، مسئولان قضائی در تشدید برخورد با این افراد اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: مصمم هستیم که در ارتباط با کنترل سارقانی که در سطح استان فعال هستند، با طرحی که به صورت مشترک با دستگاه قضائی دنبال می‌کنیم نسبت به شناسایی، دستگیری و تحویل آنها به مرجع قضائی اقدام کنیم.

میرحیدری به منازل کلیدی که به راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و پناهگاهی برای سارقان و مجرمان می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: از مالکان منازل و مشاوران املاک می‌خواهیم در صورت مراجعه افراد جوان و افرادی که به صورت مجردی و بدون خانواده جهت اجاره ملک به صورت موقت و کوتاه مدت مراجعه می‌کنند دقت بیشتری داشته باشند و مشخصات آنها را ثبت کنند؛ چراکه در صورت وقوع جرم توسط این افراد، مالک و فردی که ملک را اجاره داده است نیز به عنوان شریک جرم به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها در ارتباط با نگهداری از اشیا و اموال قیمتی خود، توجه بیشتری داشته باشند و در ایام نوروز چنانچه قصد مسافرت دارند، پیش از ترک منزل از قفل بودن درب و پنجره‌ها اطمینان حاصل و همسایگان مورد اعتماد خودشان را در ارتباط با مسافرت و خالی بودن منزل مطلع کنند؛ همچنین افرادی که در ایام نوروز قصد اسباب‌کشی دارند پیش از هر اقدامی با ارائه لیست وسایل، نسبت به اخذ مجوز از کلانتری محل خود اقدام کنند تا در طول مسیر با مشکلی مواجه نشوند.

کد خبر 649496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.