مدیریت شهری با خرید کالای ایرانی رشد تولید را رقم می‌زند

سرپرست شهرداری تیران گفت: یکی از مقوله‌های مهم در توسعه شهر و ارائه خدمات به شهروندان، اقتصاد و برنامه‌ریزی در این حوزه است؛ لذا مدیریت شهری همسو با سیاست‌های کلی نظام گام برخواهد داشت و در راستای تحقق شعار سال همکاری خواهد کرد.

رضا ناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: تحقق مؤلفه‌های این نام برای رسیدن به اقتصاد پویا نیازمند همکاری همه بخش‌ها است و نباید این موضوع تنها به حوزه اقتصادی واگذار شود.

وی افزود: مدیریت شهری نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارد که بیشتر متمرکز بر رشد تولید با حمایت از تولیدات داخلی است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه با ارائه خدمات همواره محصولات مختلف از بازار خریداری می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات زیرساختی حوزه عمرانی، ماشین‌آلات، امکانات فضای سبز، طرح‌های زیباسازی و حتی کوچک‌ترین اقلام مصرفی اگر از تولیدات داخلی خریداری شود، رشد تولید محقق می‌شود.

وی اشتغال‌زایی، تقویت بنیه بین‌المللی کشور با مؤلفه اقتصادی، رشد مالی و ایجاد درآمد پایدار در کشور را از دستاوردهای خرید کالای داخلی دانست و تاکید کرد: کالای قاچاق یا خرید مواد خارجی با وجود مشابه داخلی داشتن، ریشه اقتصاد کشور را سست و خسارت‌هایی را به زیرساخت‌ها وارد می‌کند که غیرقابل جبران است.

سرپرست شهرداری تیران ادامه داد: شهرداری تیران همواره تمرکز بر خرید کالاهای داخلی دارد تا سرمایه درونی را تقویت و به سمت اقتصاد پویا حرکت کند.

ناهی با انتقاد از کالاهای داخلی کم کیفیت، گفت: خرید کالای داخلی بسیار مهم است و وظیفه ملی به حساب می‌آید، اما تولیدکنندگان نیز باید نسبت به کیفیت و ارائه خدمات متفاوت دقت داشته باشند و بازار را تصاحب کنند.

وی با اشاره به اهمیت مهار تورم، افزود: این موضوع یک دغدغه برای زندگی و معیشت مردم است و مدیریت شهری همسو با سیاست‌های کلی نظام همکاری خواهد کرد.

سرپرست شهرداری تیران اقتصاد را یکی از پایه‌های شهرنشینی دانست و اظهار کرد: یکی از مقوله‌های مهم در توسعه شهر و ارائه خدمات به شهروندان، اقتصاد و برنامه‌ریزی در این حوزه است و نمی‌توانیم از این موضوع غافل بشویم.

وی مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از اسراف، درآمدزایی و توجه به درآمد پایدار را از مهمترین محورهای اقتصاد شهری دانست.

کد خبر 649495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.