ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی / مهار تورم، اولویت نخست کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تولید و موضوعات کلان اقتصادی را یکی از ظرفیت‌های مهم کشور معرفی کرد و گفت: درصورتی‌که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکنیم، نمی‌توانیم آنچه را در ذهن مردم است، نشانه‌گیری کنیم تا زندگی آن‌ها رونق بگیرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون ضرورت هم‌افزایی بین مجلس و دولت برای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب شعار سال و جهت‌دهی مباحث را روی موضوعات خاص و مصادیق اقتصادی قرار دادند و هدف‌گیری دولت و مجلس نیز بر همین اساس مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تورمی که در سال گذشته گریبان‌گیر ملت بود، افزود: بر همین اساس معظم‌له موضوع مهار تورم را به عنوان اولویت نخست قرار دادند زیرا گرانی، شیرازه سفره مردم را به هم می‌ریزد؛ همچنین رشد تولید همچون سال‌های گذشته، شاه‌بیت بیانات رهبر معظم انقلاب در مباحث اقتصادی بود و این هدف دیگری است که باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تولید و موضوعات کلان اقتصادی را یکی از ظرفیت‌های مهم کشور معرفی کرد و گفت: درصورتی‌که از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکنیم، نمی‌توانیم آنچه در ذهن مردم است را نشانه‌گیری کنیم تا زندگی آن‌ها رونق بگیرد.

وی توجه به موضوعات اقتصادی در دیپلماسی خارجی کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته به این موضوع توجه کرد و سیاست مراودات، رفع کدورت‌ها و ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه و منطقه، در انتهای سال به اوج خود رسید.

مالکی با اشاره به گسترش روابط دیپلماتیک کشور از چین تا عراق و امارات تصریح کرد: همه اینها در راستای اجرای تحولات اقتصادی است که امیدواریم با هماهنگی دولت و مجلس سال خوبی در پیش داشته باشیم.

کد خبر 649477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.