آمادگی ۲۴ ساعته پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور از آماده‌باش تیم‌های مختلف برای اجرای ماموریت خبر داد و گفت: در سیل ویرانگری که سه سال قبل تمام کشور را تحت تاثیر قرار داد، ‌هوانیروز در نوک پیکان امدادرسانی قرار داشت و بخش عمده‌ای از نیروی انسانی که در این حوزه فعالیت می کردند به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

امیر سرتیپ دوم خلبان علی اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون شرایط نیروهای نظامی این پایگاه اظهار کرد: با اینکه در یک نقطه جغرافیایی بسیار مناسب یعنی مرکز کشور و شهر بزرگی مانند اصفهان قرار داریم اما به این دلیل که محل قرارگیری پادگان شهید وطن‌پور در یک نقطه مهم امنیتی و حیاتی کشور قرار گرفته است، از نظر مسائل امنیتی هیچ تفاوتی با حاشیه‌های مرزی کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به قرارگیری مراکزی مانند UCF و پادگان‌های بسیار حساس فراجا و دیگر ارگان‌ها در اصفهان، افزود: مرکز آموزشی شهید وطن‌پور و در کنار آن پادگان پایگاه چهارم به عنوان یکی از مهم‌ترین پادگان‌های هوانیروز از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است که برای حفاظت از این پایگاه‌ها در تمام ایام سال به ویژه زمانی مانند عید نوروز که مردم در حال جشن و سرور هستند، حفاظت فیزیکی دارای اهمیت ویژه است.

فرمانده پایگاه شهید وطن پور خاطرنشان کرد: در شادترین لحظات سال که بسیاری از مردم در کنار خانواده خود هستند، حافظان امنیت ضمن انجام مأموریتی که برای مردم‌یاری، حفاظت فیزیکی و انجام مأموریت‌های عملیاتی به آنها واگذار شده است برای برقراری امنیت کوی سازمان و محل پادگان به شکل ۲۴ ساعته مشغول انجام وظیفه هستند.

وی بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای این پادگان را به طور شبانه‌روزی در حال انجام مأموریت نگهبانی دانست و تصریح کرد: این نیروها در لحظه تحویل سال نیز مشغول انجام وظیفه هستند همچنین بسیاری از مسئولان رده‌های بالا در لحظات حساسی مانند تحویل سال در کنار خانواده نیستند و در اماکن نگهبانی، دیده‌بانی و محل‌های دیگر کنار افرادی که مشغول حفاظت فیزیکی و نگهبانی هستند، حضور دارند.

امیر سرتیپ دوم خلبان اقلیمی با اشاره به حضور ۲۴ ساعته پرسنل پایور در این مرکز آموزشی ادامه داد: این افراد پس از پایان ساعت اداری برای انجام مسئولیت حفاظت فیزیکی، نگهبانی همچنین شیفت‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی و اورژانس و امداد و نجات شبانه روزی در پادگان حضور دارند و این حضور در ایام تعطیلات، ماه رمضان و شرایط دیگر هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

وی نخستین دلیل این حضور توقف‌ناپذیر نیروها را مربوط به حوزه حفاظت فیزیکی و تأمین امنیت پادگان و کوی سازمانی معرفی کرد و گفت: دومین دلیل به مأموریتی برمی‌گردد که در گستره تعریف شده عملیاتی یا مردم‌یاری تعریف شده همچنین شیفت اورژانس هوایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برقرار است و تمام نقاطی که در برد عملیاتی یا بالگردی ما در شعاع ۸۰ کیلومتری اصفهان قرار دارند تحت پوشش این تیم اورژانس هستند.

آماده‌باش تیم‌های هوانیروز برای مأموریت‌های ویژه

فرمانده پایگاه شهید وطن پور از آماده‌باش تیم‌های مختلف برای اجرای مأموریت خبر داد و یادآور شد: در سیل ویرانگری که سه سال قبل تمام کشور را تحت تأثیر قرار داد از غرب اصفهان گرفته تا خوزستان، هوانیروز در نوک پیکان امدادرسانی قرار داشت و بخش عمده‌ای از نیروی انسانی که در این حوزه فعالیت می‌کردند شامل خلبانان و کارکنان امداد و نجات از همین پایگاه به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی با اشاره به آماده‌باش مداوم این تیم‌ها افزود: در شرایط بحرانی نیز نیروها با فراخوان اعزام می‌شوند به همین دلیل نیروهای پادگان هنگام گرفتن مرخصی باید شماره تماس و آدرس خود را اعلام کنند تا در صورت نیاز فراخوان شوند زیرا این شرایط جزو وظایف لاینفک نظامیان است که باید در شرایط بحرانی در کمترین زمان در محل مأموریت خود حضور پیدا کنند حتی در صورتی که مرخصی باشند.

امیر سرتیپ دوم خلبان اقلیمی ساعت کار نیروهای این پادگان را ۲۴ ساعته اعلام کرد و یادآور شد: درست است که برای پادگان، اماکن نظامی، نیروهای نظامی بر اساس تخصص افراد ساعت کار و ماموریت‌هایی تعریف شده اما یک ساعت کار عملیاتی نیز وجود دارد که از نخستین دقایق هر روز آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره روحیه جهادی کارکنان ارتش برای حضور داوطلبانه در شیفت‌های اورژانسی گفت: شعار ارتش فدای ملت از ابتدای انقلاب مطرح بوده است اما وقتی به میدان عمل برسد بسیاری از کسانی که این شعار را می‌دهند در صحنه عمل حضور پیدا نمی‌کنند بنابراین در صورتی که این شعار به شعور تبدیل شود و در افراد نهادینه شود به سرعت این شعار به عمل تبدیل خواهد شد و هیچ گریزی برای آن وجود ندارد.

فرمانده پایگاه شهید وطن پور با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات هوایی در ۳۹ نقطه از کشور در لحظات تحویل امسال تصریح کرد: اکثر این نیروها در خارج از پادگان‌ها حضور دارند که در تیم‌های حداقل هفت هشت نفره از هوانیروز، خلبانان فنی و کارکنان تخصصی در آن محل برای امداد و نجات در نقاط مرزی کشور مستقر هستند.

کد خبر 649426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.