۳ خودرو قدیمی از رده خارج می شود/گسترش ویترین خودرویی کشور در سال آینده

سخنگوی وزارت صمت با اعلام این که در سال ۱۴۰۲ دو خودروی اطلس و آریا وارد خط تولید می‌شوند، گفت: دو یا سه مدل قدیمی را نیز از رده خارج می‌کنیم که به دلیل جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار از بیان اسم خودروها خودداری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مهر، امید قالیباف با بیان اینکه منتظر اعلام قیمت‌های شورای رقابت هستیم تا عرضه خودرو سال آینده را آغاز کنیم، اظهار کرد: هنگامی که یک سال افزایش قیمت اتومبیل نداشته باشیم باید تصمیم منطقی گرفته شود، با این حال امسال یک رشد خیره کننده در صنعت خودرو داشتیم و یک میلیون و سیصد هزار دستگاه در کشور تولید شد. برای سال آینده در نظر داریم که این رقم را به یک میلیون و ششصد دستگاه برسانیم.

وی تولید خودرو در سال جاری را دو برابر مقدار سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دانست و گفت: تعداد خودروهای ناقص نیز به صفر رسیده است.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: همچنین دیگر اتفاقی به عنوان قرعه کشی وجود ندارد بلکه فهرست انتظار داریم اما این فهرست برای هر مدل خودرو یا تقاضا اندازه عرضه و یا بیشتر است، بنابراین قرعه کشی و تاریخ پیوست لیست انتظار و ثبت تقاضا برای ما مهم است و بر اساس آن خودروسازها سیاست‌های خود برای تعداد تولید هر کدام از مدل‌ها را تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ دو خودروی اطلس و آریا وارد خط تولید می‌شوند، افزود: همچنین دو یا سه مدل قدیمی را از رده خارج می‌کنیم که به دلیل جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار از بیان اسم خودروها خودداری می‌شود.

قالیباف درباره احتمال کاهش قیمت خودروهای در بازار گفت: در همین مدت که قیمت ارز پایین آمد، قیمت ماشین کم شد. این سوال باید از دستگاه دیگر پرسیده شود. ما باید عرضه را به حدی برسانیم که مقدار افزایش قیمتی که به خودرو می‌خورد از تورم کمتر باشد.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت صمت برای جلوگیری از فروش محصولات آلاینده تصریح کرد: یک تفاهم نامه با شهرداری برای از رده خارج کردن ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و برقی کردنشان امضا کردیم، خودروهایی که وارد می‌شود آلایندگی کمتری دارد و خبر خوش ما برای سال آینده گسترش ویترین خودرویی کشور است از سوی دیگر در حال حاضر بعضی خودروسازها به فکر فروش لیزینگی اتومبیل‌ها هستند.

کد خبر 648967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.