هشت هزار کارگران ساختمانی در صف انتظار بیمه شدن قرار دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هشت هزار نفر از کارگران ساختمانی در صف انتظار بیمه شدن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله مختاری امروز _‌یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ در نشست با مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در استان هشت هزار کارگران ساختمانی در صف انتظار بیمه شدن قرار دارند و این دغدغه بسیاری از مردم است.

وی افزود: صندوق‌های بیمه‌ای یک ورودی و یک خروجی دارند، قانون به صراحت می‌گوید باید منابع مالی و تعهدات باید به نحوی تنظیم شود که بار مالی آن تضمین شده باشد و اگر هزینه بیشتر از اعتبار در نظر گرفته شده باشد، خطا محسوب می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در همین راستا مراجعات مکرر به واحدهای اجرایی داشتیم، در سال ۹۳ برای کارگران ساختمانی نحوه پرداخت حق بیمه‌ها با سازمان تأمین اجتماعی این گونه بود که هفت درصد بیمه شده، پرداخت می‌کرد، اما وقتی موضوع منابع و مصارف را در نظر گرفتیم در استان با کاهش اعتبارات مواجه شدیم.

وی ادامه داد: از طرفی انتظار مردم این بود که متقاضی بیمه کارگران ساختمانی هستیم و سوی دیگر تعهدات به ما اجازه نمی‌داد بیمه‌شدگان را جذب کنیم به همت نمایندگان مجلس مصوبه کارگران ساختمانی تصویب شد و در شورای نگهبان تأیید شد در نهایت آئین‌نامه‌ای در دستور کار وزارت کار و تأمین اجتماعی در حال تنظیم است که طی حدود سه ماه آینده ابلاغ خواهد شد و امیدواریم برای افرادی که در صف انتظار هستند به واسطه تغییراتی که در منابع درآمدی سازمان ایجاد شده است پاسخگوی مردم باشیم.

مختاری اظهار کرد: مشکلی با کارگران برفاب نداریم کارگرانی که اخراج شدند، طبق قانون بیمه بیکاری آنان را در اولین فرصت برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته برای پرداخت عیدی مستمری بگیران با مشکل مواجه بودیم؛ سال گذشته به‌رغم کسری نقدینگی سازمان روز آخر عیدی آنان پرداخت شد اما امسال زودتر پرداخت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در زمینه افزایش حقوق مستمری بگیران به استناد ۹۶ ماده قانون تأمین اجتماعی میزان افزایش مستمری، مستمری بگیران به شورای کار مربوط می‌شود که تصمیم در این خصوص صورت نگرفته است اگر ابلاغ شود مبنای ارائه تعهدات ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: دست ما در جیب کارفرمایان است به‌رغم تعهدات سنگینی که داریم منابع ما از این طریق تأمین می‌شود، سال گذشته تا پایان دی‌ماه وقتی تعادل منابع و مصارف را در نظر گرفتیم با کسری نقدینگی ۲۹ درصدی مواجه بودیم اما امسال حدود دو درصد شرایط بهتر شد.

وی تاکید کرد: تغییرات تعداد بیمه‌شدگان در استان امسال چشمگیر بود هرساله نیم یا یک درصد افزایش بیمه شده داشتیم، اما امسال پنج درصد بوده که نشان از تلاش وزارت کار است.

کد خبر 648942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.