نقش بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در تقویت گفتمان شهروندی

شهردار زرین‌شهر گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی منحصربه‌فرد عمل کرده است؛ فعالان در این حوزه به‌طورجدی و مطلوب فعالیت می‌کنند و حرکت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه پررنگ‌ است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان زرین‌شهر، حمایت از مشاغل خانگی را راهکاری مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار دانست و اظهار کرد: امروزه برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه شهری، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی و توسعه اقتصادی به‌شمار می‌آید که علاوه بر معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان، زمینه شناسایی نیاز مشتریان را نیز فراهم می‌کند.

وی اختصاص مکانی درخور برای برگزاری بازارچه مشاغل خانگی را یکی از مطالبات فعالان این حوزه از مدیریت شهری دانست و افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دوره ششم، توجه به مطالبات بحق شهروندان بوده و با توجه به درخواست فعالان حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی درباره راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی، محوطه پاساژ گلریز به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر، برای برپایی این بازارچه در نظر گرفته شده است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده به یکی از مطالبات شهروندان درباره برگزاری بازارچه شهری پاسخ داده شد که به طور قطع موجب معرفی هرچه بیشتر هویت فرهنگی شهر و آداب و رسوم زرین‌شهر خواهد شد.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به نقش بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی در تقویت گفتمان شهروندی، ادامه داد: این نمایشگاه منحصر به فرد عمل کرده است، چراکه فعالان در این حوزه به طور جدی و مطلوب فعالیت دارند و فعالیت گروهی و اجتماعی در آن پررنگ است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی بانوان زرین‌شهر، این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی و صنایع دستی بوده و برخی از مباحث همچون تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب فعالیت گروهی اتفاق می‌افتد، از این رو نیاز است که حتماً از آنان حمایت شود.

شهردار زرین‌شهر یکی از دغدغه‌های شهرداری را تأمین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: بخش مهم این چرخه حمایتی، تأمین بازار فروش است که با برپایی بازارچه دائمی و فصلی، این مسئله برای کارآفرینان، هنرمندان صنایع دستی، فعالان مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار حل خواهد شد.

اسماعیلی‌احمدی افزود: در شرایط امروز که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات اقتصادی تلقی می‌شود، بدون‌شک حمایت از رشد و گسترش مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای کوچک و محلی، راهگشا خواهد بود؛ امیدواریم با افزایش تعاملات و هم‌افزایی‌ها شاهد رونق فعالیت فعالان حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی باشیم.

کد خبر 648907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.