چهارمحال‌وبختیاری صنعت ندارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه این استان صنعت ندارد، گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری را می‌توان با ایجاد صنایع کوچک‌تر، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی، کارگاه‌های کوچک و زودبازده در اطراف شهرهای کوچک و روستاها توسعه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: چهارمحال‌وبختیاری مورد بی‌مهری قرار گرفته است که مقصر آن برخی مسئولان استان هستند.

وی افزود: بسیاری از مسئولان استان تفاوت بین بخش‌ها و شهرها را متوجه نشدند و شوراها را در نظر نگرفتند که جای تأسف دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتقال آب، جاده‌ها، زیرساخت‌ها، راه‌آهن و بیکاری از مشکلات استان است اما مشکل اصلی دیدگاه مسئولان است؛ وقتی در استان صنعت، گردشگری و دامداری نباشد، نباید انتظار رفع مشکلات را داشت.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری صنعت ندارد اما می‌توان آن را با ایجاد صنایع کوچک‌تر، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی، کارگاه‌های کوچک و زودبازده در اطراف شهرهای کوچک و روستاها توسعه داد.

باقری ادامه داد: از ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده بیشتری کرد تا استان پیشرفت کند، انتظار می‌رود نیروهای خوب استان حفظ شوند و نیروهایی که کار مفید انجام نمی‌دهند، تعویض شوند.

وی با بیان اینکه پهنه‌بندی استان چهارمحال‌وبختیاری برای ایجاد فضاهای ورزشی و آموزشی ضروری است، خاطرنشان کرد: شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان با هم تفاوت دارد، لذا اولویت‌بندی و رسیدگی به مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، اما شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم، این در حالی است که علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی برای شهرها و روستاها لحاظ شود، اما تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی درباره نحوه توزیع منابع مذکور و سهم اختصاصی به این استان و نحوه هزینه‌کرد آنها اعمال نشده است.

وی اظهار کرد: خارج از هر حد و مرزی باید به تمام هموطنان در هر حوزه و هر نقطه‌ای از کشور امدادرسانی شود، به‌طور مثال وقتی سیل یا زلزله در شهرستانی اتفاق می‌افتد، از تمام مناطق کشور برای کمک به آسیب‌زدگان بسیج می‌شوند.

باقری با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای مازاد مدارس به عنوان فضای تجاری جهت درآمدزایی تصریح کرد: آموزش و پرورش لازم است با استفاده بهینه از فضاهای مازاد آموزشی از جمله هنرستان کشاورزی برجویی و شمس‌آباد و خانه معلم نسبت به کسب درآمد اختصاصی همت کند، همچنین نسبت به تجاری‌سازی فضای اطراف مدارس در شهرها و روستاهای بزرگ جهت درآمدزایی و کسب درآمد پایدار به‌منظور انجام امور آموزشی بهداشتی و فرهنگی اقدام کند.

کد خبر 648853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.