تکاپوی اتاق اصناف شهرستان لنجان برای رونق بازار و مشاغل خانگی

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان، تلاش شده ضمن آموزش و آگاه‌سازی اصناف و بازایان از قوانین نظام صنفی، افرادی را که در حوزه مشاغل خانگی نیز فعال هستند، آگاه سازند و با تسریع در صدور مجوز فعالیت این افراد را قانون‌مند کنند.

عباس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشاغل خانگی بیشتر خانواده‌محور هستند، اظهار کرد: زنان در حوزه مشاغل خانگی نقش محوری‌تری دارند و طی سال‌های اخیر، گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی بیشتر بوده است.

وی یکی از سیاست‌های اتاق اصناف را حمایت از کسب و کار بانوان دانست و افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان، تلاش شده ضمن آموزش و آگاه‌سازی اصناف و بازایان از قوانین نظام صنفی، افرادی را که در حوزه مشاغل خانگی نیز فعال هستند، آگاه سازند و با تسریع در صدور مجوز فعالیت این افراد را قانون‌مند کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به نقش مهم مشاغل خانگی در زیست‌بوم ملی اشتغال و توسعه اقتصاد شهرهای ایران، تصریح کرد: مشاغل خانگی پیچیدگی‌های کسب‌وکارهای کوچک، متوسط یا بزرگ را ندارند؛ فرد شاغل می‌تواند در کمترین زمان ممکن، مجوز کسب‌وکار خود را دریافت کند، از سوی دیگر از مزایایی که برای فعالان این عرصه از سوی دولت در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شود.

کرمی، برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ را فرصتی برای توانمندسازی اصناف و کسب‌وکارهای خرد دانست و ادامه داد: یکی از سیاست‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان حمایت از فعالان بازار در شهرستان لنجان است، بر همین اساس در تلاش هستیم با افزایش تعاملات با اداره صمت، مدیریت شهری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بزرگ سوغات، هدایا و محصولات تولید شده در شهرستان را برگزار کنیم.

وی اصناف را ویترین تعامل و مشارکت در جامعه دانست و اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه فضایی برای حمایت از اصناف، فعالان حوزه مشاغل خانگی دارای مجوز و هنرمندان صنایع‌دستی، همچنین معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان لنجان خواهد بود که پس از برنامه‌ریزی و طی فرآیند قانونی، سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان مطرح کرد: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم، مطالبه بحق اصناف تلاشگر شهرستان لنجان است تا از بابت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد که سالانه درخواست‌هایی درباره آن ارائه می‌شود، دچار زیان نشوند؛ امیدواریم با تحقق این مهم به این مطالبه به حق پاسخ داده شود.

کرمی خاطرنشان کرد: قطعاً با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد که شاهد تأمین مایحتاج شهروندان شهرستان لنجان با همکاری اصناف، تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی باشیم.

کد خبر 648851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.