توزیع لوازم ضروری منزل بین مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: لوازم ضروری منزل میان مددجویان نیازمند این لوازم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمدی امروز _شنبه بیست‌وهفتم اسفندماه_ در نشست با مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به خدمت توزیع لوازم ضروری زندگی در راستای تأمین آسایش و رفاه خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: این لوازم شامل آبگرمکن گازی، بخاری گازسوز، یخچال، کولرآبی و ماشین لباسشویی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در چندین مرحله ۶۹۰۵ دستگاه لوازم ضروری میان مددجویان فاقد این لوازم توزیع شده است، افزود: در آستانه فصل تابستان ۱۲۱۷ دستگاه کولر آبی و ۳۲۳ دستگاه یخچال، در آستانه فصل پاییز ۳۹۷۳ دستگاه بخاری گازسوز، ۱۳۲۵ دستگاه آبگرمکن و در آستانه سال جدید نیز ۶۷ دستگاه ماشین لباسشویی توزیع شده است.

معاون حمایت کمیته امداد استان اضافه کرد: این لوازم در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و براساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان توزیع می‌شود. کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی مردم نیکوکار و خیر استان در نظر گرفته شده است؛ همچنین مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستند.

وی تصریح کرد: توجه به دیگران و انفاق، از اخلاق‌های پسندیده‌ای است که اگر نهال آن از کودکی رشد کند، همواره آثار مثبت آن، روح و جسم آدمی را تحت تأثیر قرار می‌هد. خداوند نعمت خود را وسیله‌ای برای آزمون الهی قرار داده و روحیه بخشندگی را نصیب بندگان شایسته خود کرده است.

محمدی اضافه کرد: زکات، یکی از واجبات شرعی در اسلام است که در ایران توسط نهادهای دولتی جمع‌آوری و توزیع می‌شود. دریافت و توزیع زکات دارای آثار مختلفی است و به صورت ویژه بر مصرف جامعه اثر می‌گذارد و می‌تواند موجب حل مسئله فقر، تامین نیازهای اساسی نیازمندان و رشد و توسعه اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: زکات یکی از منابع درآمدی دولت اسلامی برای رفع فقر است که در اسلام دارای اهمیت به سزایی است. این فرضیه الهی از آن جهت دارای اهمیت است که یکی از اساسی‌ترین ابزارهای توازن ثروت در جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد و به واسطه آن بخشی از حداقل‌های معیشتی خانوارهای نیازمند در جامعه تامین می‌شود، اما با این وجود مقدار پرداختی زکات به نسبت ظرفیت بالقوه موجود بسیار کم و ناچیز است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بهبود یابد.

کد خبر 648704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.