اجرای جشنواره «پدر پیشگام» با حضور بیش از ۱۲ هزار پدر اصفهانی

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق گزارش‌های ارسالی و بازدیدهای میدانی بیش از ۱۲ هزار نفر از پدران در استان در جشنواره طرح «پدر پیشگام» شرکت و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

شهرام صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح جشنواره پدر پیشگام در حدود ۲۴۰۰ مدرسه استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استقبال پدران از این طرح و جلسات بسیار چشمگیر بود.

وی درباره اجرای طرح «پدر پیشگام» افزود: در چند سال اخیر، نقش پدران به عنوان مهم‌ترین رکن از ارکان خانواده در تربیت فرزندان که به دلایل متفاوت مغفول مانده بود، بر آن شدیم تا با اجرای طرح پدر پیشگام، گام‌هایی اجرایی در این زمینه برداریم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان حلقه اتصال بین آموزش و پرورش، والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان است که می‌تواند گام‌های مهم در تحکیم بنیان خانواده‌ها و در امتداد آن بهبود مهارت‌های فرزندپروری در این سیستم پویا داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح پدر پیشگام از نگاه سیستمی به خانواده، نیازمند این امر است تا نقش تک‌تک افراد مشخص شود و آموزش محدود به یک فرد نباشد، بلکه به صورت جامع باشد و همه افراد سیستم را در برگیرد، گفت: این طرح برای اولین‌بار در استان اصفهان اجرا شد و با استقبال خوبی از سوی استان‌های دیگر همراه شد و جلسات آموزش خانواده با محوریت توانمندسازی پدران برگزار شد تا گامی به سوی تحقق اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشد.

صانعی اظهار کرد: در ابتدای پیشنهاد این طرح تصمیمات مد نظر گرفته شد که روزهایی انتخاب شود تا مدارس بتوانند طرح را به گونه‌ای متفاوت و تأثیرگذار اجرا کنند. به همین منظور بازه زمانی اجرای آن مقارن با ایام میلاد حضرت علی (ع)، مبعث پیامبر اکرم (ص) و نیز سال روز پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حدود ۲۴۰۰ مدرسه استان اصفهان این طرح را برگزار کرده‌اند و استقبال پدران از آن و جلسات چشمگیر بود. طبق گزارش‌های ارسالی و بازدیدهای میدانی بیش از ۱۲ هزار پدر اصفهانی در جشنواره پدر پیشگام شرکت و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

کد خبر 648677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.