بررسی لایحه تشکیل پلیس ویژه اطفال

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه آینده‌سازان ایران اسلامی شامل کودک، نوجوان و جوان، نیازمند صیانت و حمایت دائمی و مستمر هستند، بر لزوم هم‌افزایی سازمان‌های مسئول برای حمایت از سرمایه‌های انسانی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار عباس مسعودی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با همکاری مشترک پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری فراجا برگزار شد، با تاکید بر نقش محوری پلیس و سازمان‌های مسئول در پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: بیشتر مشکلاتی که در فرآیند تربیت و پرورش سرمایه‌های انسانی یک جامعه ایجاد می‌شود، ناشی از بی‌توجهی به امر مهم آموزش و کیفیت آموزش‌های مبتنی بر یافته‌های علمی است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در تربیت نسل سالم و با اشاره به فرصت‌طلبی معاندان در سوءاستفاده از کودکان کار، ترویج کودک‌همسری و خلاءهای قانونی موجود در کشور، افزود: کودکان و نوجوانان همیشه جامعه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند تا خواسته‌های خود را از طریق جلب و حمایت‌های مغرضانه آنها، عملی کنند.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا بر لزوم هم‌افزایی سازمان‌های مسئول برای حمایت از سرمایه‌های انسانی کشور تاکید و تصریح کرد: آینده‌سازان ایران اسلامی از طیف کودک، نوجوان و جوان، نیازمند صیانت و حمایت دائمی و مستمر هستند.

وی با اشاره به ماده ۳۱ آئین دادرسی کیفری مبنی بر تشکیل پلیس ویژه اطفال، ادامه داد: با عنایت به اینکه لایحه مذکور در کمیسیون قضائی مجلس در حال بررسی است، این اقدام ارزشمند ایجاب می‌کند تا کارشناسان مرتبط، با مهارت و متخصص در این خصوص تربیت شوند و تحت آموزش قرار گیرند.

سردار مسعودی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که با مشارکت پژوهشگاه قوه قضائیه و مرکز تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری فراجا در حال برگزاری است، بستر و زمینه‌ای مهم برای آمادگی و تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان محسوب می‌شود.

کد خبر 648633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.