هر آنچه باید درباره سفر به چابهار بدانید

اکثر افراد هنگام سفر به جنوب، به جزیره قشم یا کیش فکر می‌کنند. کمتر کسی است، که برای سفر به جنوب در مورد طبیعت بی‌نظیر چابهار صحبت کند.

امروز قصد داریم، درمورد طبیعت چشم‌نواز و بکر چابهار، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با سفر به چابهار، مناطق گردشگری و طبیعت زیبای این شهر را مشاهده کرده و سفری هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید. اگر تصمیم دارید، به چابهار سفر کنید با دنبال کردن این مطلب، می‌توانید برنامه‌ای هیجان‌انگیز برای خود بچینید و در نزدیک‌ترین هتل های چابهار به مناطق دیدنی این بندر زیبا، اتاق رزرو کنید.

شهر چابهار در کجا قرار دارد؟

چابهار یکی از بنادر جنوبی ایران به شمار می‌رود. این بندر در جنوبی‌ترین شهر، در استان سیستان و بلوچستان قرارگرفته است. از نظر موقعیت جغرافیایی در ایران، چابهار در جنوب شرقی کشور قرار دارد. بندر چابهار در کرانه‌های زیبای دریای عمان واقع‌شده و از طریق دریای عمان، با دیگر مرزهای آبی مانند اقیانوس هند هم، ارتباط دارد؛ ازاین‌رو، می‌توان آن را تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار آورد. بندر چابهار از غرب با هرمزگان، از شمال با نیک شهر و از قسمت شرق با پاکستان، مرزهای مشترک دارد. بندر گواتر، یکی از بنادر موجود در چابهار بوده، که در شرقی‌ترین نقطه از آن، قرارگرفته است؛ این بندر را می‌توان نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان دانست. در مورد آب‌وهوای این شهر، باید بگوییم که چابهار آب و هوایی بسیار معتدل و بهاری دارد. درواقع، همین اقلیم آب‌وهوایی است، که باعث‌شده نام این منطقه را، چابهار یا همان چهاربهار بگذارند.

جاذبه های چابهار که باید دید!

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، چابهار دارای طبیعتی بکر و زیبا بوده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد. برای بازدید از مناطق گردشگری، بهتر است ابتدا با جاهای تاریخی و طبیعی آن، آشنا شوید. به جرأت می‌توان گفت، مکان‌های تاریخی موجود در چابهار و طبیعت این شهر، چیزی نیست که بتوان آن را در نقطه دیگری از کشور، مشاهده کرد. شاید برای شما هم جالب باشد، که بدانید در چابهار یک ساحل صورتی بسیار زیبا وجود دارد. علاوه بر مکان‌های گردشگری، بناها و سازه‌های تاریخی بی‌نظیری هم، در این شهر وجود دارد، که تاریخ کهن ایران زمین را به رخ می‌کشند. در ادامه، اطلاعات بیشتری در مورد این جاذبه‌ها، به شما ارائه خواهیم داد.

هر آنچه باید درباره سفر به چابهار بدانید

جاذبه‌های طبیعی چابهار

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، شهر چابهار از آب و هوای مساعدی برخوردار بوده و طبیعت بکر و زیبایی دارد. همین طبیعت زیبای چابهار، باعث‌شده در طول سال، گردشگران خارجی و داخلی بسیاری به این شهر، سفر کنند.

جاذبه‌های طبیعی این شهر، به‌حدی هیجان‌انگیز هستند، که توجه توریست‌های مختلف را به خود، جلب خواهند کرد. از جمله این جاذبه‌های طبیعی، می‌توان به تالاب لیپار اشاره کرد. این تالاب یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری چابهار به شمارمی رود؛ تالاب لیپار را برخی با نام دریاچه صورتی هم می‌شناسند. این دریاچه صورتی‌رنگ، از زیباترین مکان‌هایی است، که هر کس می‌تواند در زندگی خود ببیند. شاید برای شما هم جالب باشد، که بدانید ۴ دریاچه صورتی در سراسر جهان وجود دارد، که یکی از آن‌ها تالاب لیپار است. در این تالاب گونه‌های جانوری خیره‌کننده‌ای مانند فلامینگوها، تیهو، عقاب دشتی، کشیم، جیرفتی، طاووسک، خوتکا و دلیجه هم، مشاهده می‌شود. از دیگر مناطق طبیعی و گردشگری چابهار می‌توان به کوه‌های مریخی یا همان کوه‌های مینیاتوری، گل فشان تنگ، بندر گواتر، جنگل حرا، منطقه گاندو باهوکلات و غارهای سه‌گانه تیس اشاره کرد.

مکان‌های تاریخی شهر چابهار

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، شهر چابهار از نظر مکان‌های تاریخی هم، بسیار پر بار است. مکان‌های تاریخی هیجان‌انگیز این شهر، باعث‌شده در طول سال، گردشگران بسیاری به این شهر برای تجربه‌های جدید، رفت و آمد کنند. از جمله این مکان‌ها، می‌توان به قبرستان جن اشاره کرد. این مکان از ترسناک‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی چابهار به شمار می‌رود. قبرستان اجنه یا گورستان روستای تیس، که به قبرستان جن سنط هم معروف است، جزو هیجان انگیزترین مکان‌های چابهار محسوب می‌شود.

دلیل نام‌گذاری این قبرستان به این نام، ساخت قبرستان در یک برهوت بزرگ است. این قبرستان از سنگ قبرهای بسیار بزرگی تشکیل شده، که هیچ نام و نشانی روی آن‌ها وجود ندارد. بومیان این منطقه معتقدند، که این قبرها به موجودات ماوراء طبیعه مربوط می‌شود.‌ علاوه بر قبرستان اجنه، مکان‌های تاریخی دیگری نیز وجود دارد، که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. از جمله این مکان‌ها، می‌توان به مسجد جامع دزک، تلگرافخانه چابهار، مسجد جامع تیس و قلعه پیروز گت، اشاره کرد. ضمن اینکه اکثر هتل های چابهار هم، در نزدیکی مکانهای تاریخی آن قرار دارند.

سواحل و بنادر زیبای چابهار

از دیگر زیبایی‌های شهر چابهار، می‌توان به سواحل آن اشاره کرد. سواحل چابهار درست از مرز پاکستان تا استان هرمزگان گسترده‌شده است. هر بخش این ساحل، دارای جاذبه‌های دیدنی مخصوص به خود بوده، که از جمله آن‌ها می‌توان به سواحل مرجانی، جنگل‌های شناور روی سواحل ماسه‌ای و صخره‌ای، اشاره کرد. ساحل شب‌تاب، از جمله زیباترین ساحل‌های چابهار است. این ساحل در شب منظره خارق العاده‌ای دارد. نورهای عجیب و آبی رنگی، در این ساحل به چشم می‌خورد، که نمونه آن در جای دیگری مشاهده نمی‌شود. ساحل بریس و ساحل درک که محل تلاقی دریا و کویر است نیز از بهترین جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می روند.

هر آنچه باید درباره سفر به چابهار بدانید

فلای تودی، معتبرترین مرجع رزرو هتل های چابهار

در این مطلب سعی کردیم، با معرفی مناطق گردشگری چابهار، برای برنامه‌ریزی یک سفر هیجان‌انگیز، به شما کمک کنیم. برای آنکه سفر بهتری داشته باشید، می‌توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کرده و متنوع ترین هتل های چابهار را مشاهده کرده و با توجه به بودجه و سلیقه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط چابهار و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.

کد خبر 648625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.