بازگشایی معبر دسترسی به شهرک‌های پردیس و صدرا/احداث پل روی رودخانه قره‌سو

شهردار کرمانشاه با اشاره به احداث پل روی رودخانه قره‌سو در کمربندی غربی شهر، گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان خردادماه سال آینده به اتمام برسد، به علاوه با اقدام جهادی کارکنان شهرداری معبر دسترسی به شهرک‌های پردیس و صدرا نیز فردا بازگشایی خواهد شد.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با خروج دو شهرک پردیس و صدرا از بن‌بست ترافیکی، احداث خیابان‌های جدیدی در دست اقدام است که تا پایان خردادماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: اتصال انتهای زیباشهر به شهرک صادقیه اهمیت زیادی دارد، چراکه بار ترافیکی میدان فردوسی را کاهش می‌دهد، شهرک صادقیه را از بن‌بست خارج می‌کند، بار ترافیکی خیابان‌های دلگشا و کسری را کاهش خواهد داد، شبکه معابر را به میدان لشکر متصل و ترافیک را به بخش شرقی شهر کرمانشاه منتقل خواهد کرد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسیرهای دیگری که باید ساماندهی شود، بلواری است که شهرک امام خمینی (ره) را به شهرک مهدیه (دره دراز) متصل می‌کند، معبر میناآباد نیز باید تکمیل و به مقابل مسجد شهرک پردیس ختم شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم طی سه ماه اول سال آینده این پروژه‌ها را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: روزشمار در پروژه تقاطع میدان سپاه نصب شده است، این طرح به مدت دو سال تعطیل و تنها تجهیز و طراحی کارگاهی شده بود که پس از آغاز فعالیت‌ام در شهرداری کرمانشاه این پروژه را فعال کردم.

وی با تاکید بر اینکه این تقاطع ظرف ۱۸۰ روز به پایان خواهد رسید و یک رکورد خواهیم زد، تصریح کرد: این پل از ۱۹۲ قطعه بتنی سگمنت ساخته می‌شود که هر عدد ۵۰ تن وزن دارد، برای آوردن این قطعات به کرمانشاه باید هزینه سرسام‌آوری را متحمل می‌شدیم؛ لذا به منظور کاهش هزینه‌ها و تسریع در روند اجرای پروژه اقدام به انتقال تجهیزات به کارگاه ساخت سگمنت در کرمانشاه کردیم، این طرح در بزرگراه غربی فعال است و در حال ساخت قطعات سگمنت هستیم.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی کارگاه ساخت سگمنت می‌توان نیاز به این قطعات بتنی در پروژه‌های مشابه در کرمانشاه و غرب کشور را رفع کنیم.

نوروزی با اشاره به احداث پل روی رودخانه قره‌سو در کمربندی غربی شهر، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان خردادماه سال آینده به اتمام برسد، با اتمام این پروژه یک پل به مجموع پل‌های موجود اضافه می‌شود، گره ترافیکی مسیر جنوب به شمال شهر به سمت طاقبستان باز خواهد شد و ترافیک عصرگاهی کمربندی غربی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در برنامه ترافیکی سال آینده ساخت یک پل دیگر در کمربندی شرقی در دستور کار شهرداری است و عملیات اجرایی ساخت این پل ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد، البته تأخیر در اجرای طرح به دلیل داشتن معارضان از جمله شرکت‌های گاز و برق بوده است.

شهردار کرمانشاه گفت: شاه لوله اصلی گاز شمال شهر کرمانشاه در مسیر اجرای طرح بود که با همکاری مشترک با شرکت گاز و انحراف شاه لوله، نسبت به رفع معارض اقدام شد و تیرهای برق موجود در مسیر را جابه‌جا کردیم، در حال حاضر در حال حفاری پایه‌های پل و نصب شمع‌ها هستیم.

نوروزی افزود: هدف از اجرای طرح‌های ترافیکی ایجاد رینگ ترافیکی در اطراف شهر کرمانشاه است تا بار ترافیکی مرکز شهر را به سمت مسیرهای شمال به جنوب، غرب به شرق، اطراف شهر و بزرگراه‌های غربی و شرقی انتقال دهیم و از فشار بار ترافیکی مرکزی بکاهیم.

وی اظهار کرد: تمام پروژه‌های ترافیکی براساس مطالعات شبکه‌ای بوده که برای نخستین‌بار در شهر کرمانشاه و سال ۱۴۰۱ انجام شده است، در گذشته نیز مطالعه نقطه‌ای در کرمانشاه انجام شده بود.

کد خبر 648614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.