حضورم در بین برترین‌های ورزش ایران افتخار بزرگی بود!

«با توجه به نتایج خوبی که کسب کردم نام من هم در جمع کاندیداها به چشم می‌خورد، سایر ورزشکاران زن هم از دوستان خوب من هستند، برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. با توجه به اینکه نظرسنجی‌های متفاوتی برگزار شد، باعث افتخار بود که در بین گزینه‌ها بودم. به‌طور قطع مابرای آینده از آن‌ها انرژی می‌گیریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، هانیه رستمیان یکی از نابغه‌های ورزش تیراندازی است که در ۲۵ سالگی، افتخارات پرشماری در عرصه ورزش تیراندازی به دست آورده است‌. وی از ۱۲ سالگی تیراندازی را شروع کرد و پس از دو سال، اولین مدال آسیایی خود را کسب کرد. او رکورددار مسابقات نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است.

رستمیان در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در هند با کسب مدال برنز، نخستین مدال تاریخ بانوان تپانچه را گرفت و تاریخ‌ساز شد. این درحالی است که بانوی تیرانداز تیم ملی کشورمان موفق شده است اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ کاروان ایران را کسب کند و به نوعی موفقیت‌های خود در سال گذشته را تکمیل کند. عملکرد فوق‌العاده رستمیان، کسب سهمیه المپیک و حضور در مسابقات هانگژو در سال جاری بهانه‌ای شد تا به وی گفت‌وگو بپردازیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

در سال ۱۴۰۱ به اهداف بزرگی دست یافتم‌

خدا را شاکرم؛ سال ۱۴۰۱ برای من به واسطه مسابقاتی که شرکت کردم و نتایجی که کسب کردم،خوب پیش رفت، در تمام مسابقات جهانی که شرکت کردیم، موفق شدم فینالیست شوم و حتی در مسابقات world championship (قهرمانی جهان) اولین سهمیه ایران برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردم، این، بهترین اتفاق ورزشی برای من در سال ۱۴۰۱ بود. البته توانستم در ماده ۲۵ متر، رنکینگ خود را ارتقا بدهم و با رنک ۹، به رقابت‌های فینال فینالیست‌ها (حضور در بین بهترین تیراندازها) دعوت شدم؛ این هم یکی از اهداف بزرگم بود که به آن رسیدم و می‌توانم بگویم که بهترین سال برای من بود.

حضورم در بین برترین‌های ورزش ایران در ۱۴۰۱ افتخار بزرگی بود!

خوشحالم که در بین بهترین‌های ورزش ایران بودم

بسیار خوشحال هستم که این اتفاق رخ داده است و در جمع بهترین‌های ورزش ایران هستم، با توجه به نتایج خوبی که کسب کردم نام من هم در جمع کاندیداها به چشم می‌خورد، سایر ورزشکاران زن هم از دوستان خوب من هستند، برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. با توجه به اینکه نظرسنجی‌های متفاوتی برگزار شد، باعث افتخار بود که در بین گزینه‌ها بودم. به‌طور قطع ما برای آینده از آن‌ها انرژی می‌گیریم.

مسافرت کوتاهی را تجربه خواهم کرد

ما مسابقات جهانی کشور هند را در پیش داشتیم و قرار بر این بود که بیست‌وششم اسفندماه اعزام شویم که اگر این اتفاق رخ می‌داد، عید نوروز را در کشور هند سپری می‌کردیم، اما متأسفانه اعزام ما لغو شد و این، دومین رقابت بعد از رقابت‌های World championship بود که کنسل می‌شود و اعزام نمی‌شویم، با این اوصاف، احتمالاً مسافرت کوتاهی را کنار خانواده تجربه خواهم کرد، ضمن اینکه اردوی ما به‌طور مجدد از روزهای گذشته آغاز شده است و برای مسابقات جهانی باکو که انشاالله اردیبشهت‌ماه به آن اعزام خواهیم شد، تلاش خواهیم کرد.

حضورم در بین برترین‌های ورزش ایران در ۱۴۰۱ افتخار بزرگی بود!

سال ۱۴۰۲ رقابت‌های مهمی داریم‌

سال جدید، مسابقات مهمی در پیش داریم، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی، در تقویم ما است، البته که همه رقابت‌ها برای ما مهم است و با تمام قوا حاضر خواهیم شد، تمرینات فشرده و سختی پشت سر خواهیم گذاشت تا بتوانیم با آمادگی کامل در این رقابت‌ها حاضر شویم. مسابقات جهانی برای ارتقای رنکینگ بسیار مهم است و در این رقابت‌ها، سهمیه المپیک داده می‌شود. امیدوارم تعداد سهمیه‌هایمان در رشته تیراندازی بیشتر شود. در کل امیدوارم نتایج خوبی را کسب کنیم. هدف من این است که بتوانم رکورد خودم را ارتقا و تجربه‌ام را افزایش دهم‌.

کد خبر 648608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.