افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های شهری اراک در سال آینده

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک از افزایش ۲۵ درصدی سقف نرخ بلیت اتوبوس‌های حمل‌ونقل درون‌شهری این کلان‌شهر برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اراک سیاست‌های جدیدی را برای سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری پیش‌بینی کرده است که هدف از این سیاست‌ها کسب درآمد نیست، بلکه بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی افزود: هزینه تمام شده هر سفر داخل شهری برای هر نفر حدود هشت هزار تومان است که درصدد هستیم بخش عمده‌ای از این هزینه را از منابع یارانه‌ای تأمین کنیم و در اختیار سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهر قرار دهیم، از این‌رو نرخ کرایه سفر نسبت به سال گذشته حداکثر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: این تصمیم‌گیری در راستای کاهش آلایندگی‌های شهر در حوزه‌های ترافیکی و فرهنگ‌سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی بوده است که در طول سال ۱۴۰۱ در شورای اسلامی شهر اراک مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از آنجا که اراک شهری صنعتی با هوای آلوده است و ساختمان‌ها و معابر آن در مدل شهرسازی تک‌هسته‌ای شکل گرفته است، مطالعه و چاره‌اندیشی در زمینه‌های ترافیکی و حمل‌ونقل لازم و ضروری است.

چگینی با بیان اینکه در اقدامی بی‌سابقه طی ۱۰ سال اخیر، حدود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و وارد سیستم ناوگان عمومی شهر شد و ۱۰ دستگاه اتوبوس نیز تعمیر و دوباره به چرخه حمل‌ونقل شهری وارد شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک نوسازی شده است و در حال حاضر اتوبوس‌های این شهر از کیفیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 648565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.