برنامه‌های ویژه نوروز در تمام محلات شهر اجرایی می‌شود

شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های فرهنگی شهرداری در دوره ششم آن است که برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه برنامه‌های پیش از تحویل سال تنها در مناطق مرکزی شهر اجرایی نشود، بلکه محلات مختلف شهر را در بر بگیرد و شور و نشاط اجتماعی را در مناطق مختلف شهر رقم بزند.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان شهرهای ایران از جمله زرین‌شهر علاقه و دلبستگی خاصی به آداب و سنن نوروز دارند و این موضوع باعث شده است تا شهرداری نیز از این فرصت استفاده و برای افزایش نشاط شهر و شهروندان برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

وی افزود: شهرداری زرین‌شهر همه ساله برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز و استقبال از بهار تدارک می‌بیند، امسال نیز برنامه‌های خود را در دو بخش قبل و بعد از تحویل سال به اجرا می‌گذارد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: بر اساس نظر پژوهشگران، در دوران کهن زمانی که روزشماری وجود نداشت تا ساعت آمدن بهار در آن نوشته شود، با دیدن جوانه درختان در کوی و برزن، بر تبل و دهل می‌نواختند و آمدن بهار را به شهروندان آن دیار نوید می‌دادند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه عمو نوروز و حاجی فیروز در آن دوران پیام‌آوران نوروز بودند، خاطرنشان کرد: نمایش سنتی این شخصیت‌های نوستالژی با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی یکی از ویژه‌برنامه‌هایی است که به مناسبت روزهای پایانی سال و فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ به مرحله اجرا در آمده است.

وی تاکید کرد: نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز از بیست‌وششم اسفندماه تا بیست‌وهشتم اسفندماه با حضور در محلات مختلف شهر اجرا می‌شود تا لبخند روی صورت شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان نقش ببندد و آنها لحظات شادی را در کنار خانواده سپری کنند.

شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های فرهنگی شهرداری در دوره ششم آن است که برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه‌برنامه‌های پیش از تحویل سال تنها در مناطق مرکزی شهر اجرایی نشود، بلکه محلات مختلف شهر را در بر بگیرد و شور و نشاط اجتماعی را در مناطق مختلف شهر رقم بزند.

اسماعیلی‌احمدی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی طرح‌های متعدد و متنوعی در حوزه فرهنگی با هدف افزایش نشاط اجتماعی شهروندان زرین‌شهر اجرا می‌شود که امیدواریم لحظات شادی را برای شهروندان به‌خصوص نسل جدید به همراه داشته باشد.

کد خبر 648543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.