ضرورت تجدیدنظر برای استقرار مجموعه‌های فولادی در برنامه ۵ ساله هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه مکان‌یابی و استقرار مجموعه‌های فولادی باید در برنامه پنج ساله هفتم و سیاست‌های درازمدت تجدیدنظر صورت گیرد، همچنین باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم تا زمینه اقتصاد غیرنفتی فراهم شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف امروز -جمعه بیست‌وششم اسفندماه- در حاشیه بازدید از یک طرح صنعتی در زرند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصاد و تورم برنامه ریزی‌ها و تلاش در راستای مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی متمرکز شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، افزود: تمام توان دولت و مجلس در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم و مهار تورم به کار گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فولادی در استان کرمان، تصریح کرد: معادن گسترده و صنایع در بخش فولاد در استان کرمان قابل توجه هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای تولید ثروت و توسعه و رفع محرومیت زدایی استفاده شود.

وی ادامه داد: تنها در مجموعه فولاد زرند زمینه تولید ۳۰ میلیون تن فولاد مهیا و زنجیره فولاد تکمیل شده است.

قالیباف گفت: استان کرمان ظرفیت‌های زیاد معدنی دارد که باید برای توسعه معادن و جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره‌های صنعتی تلاش شود.

وی اضافه کرد: در زمینه مکان‌یابی و استقرار مجموعه‌های فولادی باید در برنامه پنج ساله هفتم و سیاست‌های دراز مدت تجدید نظر صورت گیرد ضمن اینکه باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم تا زمینه اقتصاد غیرنفتی فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات کارگران مجموعه فولاد خاطرنشان کرد: حقوق‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته با این وجود مشکلات اقتصادی این قشر زیاد است و با توجه به تورم شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به کار گرفته‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 648431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.