امیرعبداللهیان: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی درباره اوکراین، اظهار کرد: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلاً گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی از آمادگی برای استمرار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید به جای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک مستند در نشست رسمی هیئت‌های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفتگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و نه جنگ.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: روابط تهران و آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

امیرعبداللهیان از جوزف بورل در خصوص نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توییت منتشر شده او انتقاد کرد.

جوزف بورل، هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو، تلاش خود به عنوان هماهنگ کننده در راستای جمع‌بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفت‌وگوها را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: با وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم.

بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و رو به جلو خواند.

به گزارش ایمنا، در گفت‌وگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان طرفین درباره گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند. طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.

منبع: ایرنا

کد خبر 648386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.