همراهی دولت با سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال آینده

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در دو سال گذشته، عمده بدهی‌های سازمان پرداخت شده است و در بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد همراهی دولت را با سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله مختاری امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در نشست با مدیر درمان تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: عمده وظایف ما ارائه تعهدات به موقع در کمترین زمان است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سنوات گذشته برای پرداخت غرامت دستمزد و کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، مستمری و خدمات مختلفی که نیاز به مراجعه چندین‌باره بیمه‌شدگان بود به شکل حضوری خدمات ارائه می‌داد، اما اکنون این خدمات در بستر خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود و در حوزه چابک‌سازی، جز دستگاه‌های پیشرو هستیم. فکر نمی‌کنم هیچ سازمانی همچون تأمین اجتماعی در ارائه خدمات غیرحضوری و همگام شدن با تغییرات و ارائه خدمات، حرکت کرده باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اقدام مثبت سازمان تأمین اجتماعی، فعال کردن واحد ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایات مردم است که در اختیار کاربر، مدیرکل و دیگر افراد نیست؛ لذا هر فردی در هر زمانی انتقاد، پیشنهاد و مشکلی دارد، می‌تواند به صورت شبانه‌روزی در حوزه درمان و بیمه‌ای این امر را از طریق شماره پیامکی ۱۴۲۰ منعکس کند. در صورتی که موضوع گزارش شده توسط شعبه مربوطه پیگیری نشود، مدیر سیستم مطلع خواهد شد. گزارشات توسط ستاد مرکزی به صورت هفتگی رصد می‌شود و مدیران ارزیابی، رسیدگی به پاسخ‌های متقن به مردم را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ شاهد مصوباتی برای درمانگاه‌های سازمان تأمین اجتماعی بودیم و چهار مصوبه درمانگاه بروجن، سامان، شلمزار و اردل صورت گرفت، اما از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ هیچ اتفاقی رخ نداد. در پنج سال گذشته مصوبه‌ای وجود داشت که در پی آن زمین در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گرفت، این سازمان اقدام به کلنگ‌زنی می‌کرد و با وجود پیش‌بینی بودجه، فعالیت‌ها آغاز نمی‌شد که به نوعی ترک فعل بود.

مختاری با بیان اینکه در حال حاضر مجوز چهار درمانگاه اخذ شده است، تصریح کرد: معتقد هستیم سازمان تأمین اجتماعی به سه‌جانبه‌گرایی که شعار سازمان است و به دیدن کارگر، کارفرما و دولت می‌پردازد، پایبند است. از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۵ میز خدمت در نمازهای جمعه برگزار شده و به شکل مرتب حضور در مساجد انجام گرفته است، اما روز خاصی برای ملاقات با مردم نداریم و هر روز پذیرای آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: پرداخت تعهدات به موقع از تکالیف سازمان است. بدهی‌های دولت به سازمان حجم بزرگی دارد و در دو سال گذشته، عمده بدهی‌های سازمان پرداخت شده است و در بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد همراهی دولت را با سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

کد خبر 648325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.