فضای مجازی در بسیاری از روستاها تبدیل به آسیب شده است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در بسیاری از روستاها فضای مجازی تبدیل به آسیب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان فارسان اظهار کرد: حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی فضای مجازی حائز اهمیت است که به یکی از دغدغه‌های فکری مردم تبدیل شده و مسئله‌ای همگانی است، چرا که در بسیاری از روستاها فضای مجازی تبدیل به آسیب شد اما تاکنون به تائید هیأت دولت نرسیده است.

وی افزود: مباحث دینی و اعتقادی بیشتر در شهرها آموزش داده می‌شود و روستاها به غفلت سپرده شده‌اند که وجود فضای مجازی و عدم آموزش‌های دینی لازم منجر به این شد که معضلاتی از سمت روستاها به شهرها وارد شود که غیر قابل جبران است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است و به نوعی جایگاه چانه زنی و رایزنی را دارند که در این بین از نماینده ولی فقیه در استان می‌خواهیم که به مسئولان اجرایی امر کنند به مطالبات شوراهای اسلامی بیشتر رسیدگی شود.

وی با اشاره به مشکل اراضی ملی و مستثنیات در استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جاهایی مشاهده می‌شود زمین ملی به خانه‌های مسکونی چسبیده است و همین منجر به مشکلات عدیده برای شهرداری، دهیاری و مردم شده است.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان چهارمحال‌وبختیاری و آمار بالای تصادفات به خصوص در فصول سرد سال، تبدیل چهار خطه شهرکرد – فارسان به شش خطه و تأمین ماشین‌آلات راهداری و راهسازی در این محور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده نیز در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم شهرستان فارسان توجه نکردن به پسماند بازیافتی است با توجه به اینکه مبالغی از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب مشاور و شرکت معرفی شده است جهت پرداخت به کارخانه پسماند واقع در شهرستان شلمزار واریز شده است، تاکنون این مشکل رفع نشده است که از مسئولان امر خواستاریم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 648276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.