توسعه «استارتاپ» نیازمند حمایت است

یک دکترای شیمی آلی گفت: برای توسعه استارتاپ در کشور نیاز داریم که کارگروه‌های مختلف تشکیل شود و دولت نیز بودجه مالی برای استارتاپ‌ها در نظر بگیرد. استارتاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، اما متأسفانه همچنان بسیاری از افراد حتی با این واژه آشنایی ندارند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه و عملکرد استارتاپ‌ها در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر ایده‌های بسیار زیادی تنها در زمینه علم شیمی وجود دارد که می‌تواند وارد چرخه اقتصادی شود و بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نبود حمایت، انگیزه‌ای برای فعالیت در این زمینه وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از استارتاپ‌های فعال از درآمد کافی برخوردار نیستند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: متأسفانه استارتاپ‌های فعال کنونی کشور عملکرد مطلوبی ندارند و بسیاری از آن‌ها تنها به مسائل و منافع شخصی اهمیت می‌دهند؛ بنابراین همچنان نتوانسته‌ایم به جایگاهی که لازم است دست‌یابیم.

وی با اشاره به نقش دولت در توسعه استارتاپ گفت: برای توسعه استارتاپ در کشور نیاز داریم که کارگروه‌های مختلف تشکیل شود و دولت نیز بودجه مالی برای استارتاپ‌ها در نظر بگیرد. استارتاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، اما متأسفانه همچنان بسیاری از افراد حتی با این واژه آشنایی ندارند.

یوسفی در همین رابطه افزود: بسیاری از افراد استارتاپ را با کسب‌وکارهای معمولی یکسان می‌دانند، اما استارتاپ نیازمند طرح کسب‌وکار، ایده‌پردازی و درک مشکلات جامعه است و این مسائل باید از سنین پایین به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا در آینده بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شود.

کد خبر 648253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.