افزایش آمار مبتلایان کووید_۱۹ در شیراز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: میزان ابتلا به کووید_۱۹ در شیراز در حال افزایش است.

عباس رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در حال افزایش است، این افزایش در حد موج جدید نیست، اما نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: ابتلاء به کووید به دلیل کاهش استفاده از ماسک، افزایش یافته و ارزیابی‌های علمی در سطح استان بیانگر این موضوع است که تنها هفت درصد از جمعیت از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار به صورت قابل توجهی پایین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با توجه به تعطیلی‌ها، دورهمی و سفرها تا حدودی افزایش یافت و در پی آن تعداد افراد مبتلا به این ویروس نیز بیشتر شد.

وی ادامه داد: گاهی برای برخی بیماران دارای علائم بدون اینکه فرد تست ابتلاء به ویروس کرونا را انجام داده باشد، دارو تجویز می‌شود و این افراد در آمار گنجانده نمی‌شوند، در صورتی که اگر تمام افراد بیمار دارای علائم، تست ابتلاء به کرونا ویروس می‌دادند، آمار کنونی با افزایشی قابل توجه همراه بود.

رضائیان تصریح کرد: علائمی مانند سردرد، بدن درد، تب، آبریزش بینی و چشم و درگیری‌های گوارشی از علائم ابتلاء به کووید -۱۹ شایع در کشور بوده و موارد ابتلاء نسبت به روال عادی بیشتر شده است و بیماران مبتلا باید حدود یک هفته در منزل بمانند.

وی دراره اعمال محدودیت‌ها در زمان شیوع موج جدید کرونا، اضافه کرد: اعمال محدودیت بر اساس آئین‌نامه کشوری و رنگ‌بندی‌ها صورت می‌گیرد؛ هنگامی که رنگ‌بندی در رده آبی و زرد قرار داشته باشد، توصیه‌ها مطرح خواهد شد و محدودیت اعمال نمی‌شود، اما هنگامی که وضعیت نارنجی برای یک استان ثبت شود، محدودیت‌ها لحاظ خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه در ویروس شایع فعلی درگیری ریه کمتر است، خاطرنشان کرد: رنگ‌بندی با توجه به میزان بستری مشخص می‌شود، همچنین شهرستان‌های کوه‌چنار، سرچهان و خرم‌بید زرد هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند. توصیه می‌شود شهروندان از ماسک استفاده و تا جای ممکن دورهمی‌های خود را در فضای باز برگزار کنند.

کد خبر 648241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.