درخواست اتحادیه اروپا برای توقف حکم اعدام یک تروریست در ایران

دولت سوئد و اتحادیه اروپا در تداوم اظهارنظرهای مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران خواستار توقف حکم اعدام «حبیب فرج‌الله چعب» شهروند ایرانی – سوئدی و سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» در ایران شدند.

به گزارش ایمنا، وزارت امور خارجه سوئد با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، اعلام کرد که «سیزدهم مارس (بیست‌ودوم اسفندماه سال جاری) سفیر ایران به وزارت امور خارجه احضار شد تا اعتراض سوئد به حکم اعدام حبیب چعب را دریافت کند.»

این بیانیه در تداوم حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران می‌افزاید: «سوئد خواستار عدم اجرای مجازات اعدام (چعب) شد و موضع مشترک اتحادیه اروپا را که استفاده از مجازات اعدام را در هر کجا که اعمال شود محکوم می‌کند، یادآوری کرد». در بیانیه وزارت امور خارجه سوئد درخواست دسترسی کنسولی به این تروریست تکرار شده است.

در همین پیوند «پیتر استانو» سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار پیامی در توئیتر مواضع مداخله‌جویانه سوئد را تکرار کرد و مدعی شد: این یکی دیگر از موارد ناراحت کننده است که یک شهر اروپایی که دارای تابعیت دوگانه است به مجازات اعدام محکوم شده است.

وی بدون اشاره به جرایم محکوم له ادعا کرد: این رویه، همانطور که تعداد نگران کننده و فزاینده پرونده‌های مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا که در حال حاضر توسط ایران بازداشت هستند، غیرقابل قبول است.

منبع: ایرنا

کد خبر 648224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.