بالغ بر ۴۲ خدمت سازمان تامین اجتماعی در بستر خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان ارائه می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بالغ بر ۴۲ خدمت سازمان تامین اجتماعی در بستر خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله مختاری امروز _‌چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند _ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی موضوع پوشش بیمه‌های اجباری و تعمیم و گسترش بیمه‌های تخصیصی است.

وی افزود: آمار تعداد بیمه‌شدگان در سنوات گذشته و در حال حاضر، اهمیت موضوع و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی پررنگ در جامعه نشان می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند این آمار در استان عمق فاجعه را نشان می‌دهد زیرا در چهارمحال‌وبختیاری تنها بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ بیمه شده وجود داشته است، لذا این محرومیت بیداد می‌کرد.

وی تصریح کرد: از طرفی در همان زمان با جمعیت تحت پوشش تبعه و مستمری بگیران، حدود ۹ هزار نفر از جمعیت ۳۸۵ هزار نفری بیمه بودند که این رقم یک درصد هم نمی‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با قوانین حمایتی متعدد در کشور، اکنون در استان ۱۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش داریم که با جمعیت تحت پوشش مستمری بگیران بالغ بر ۴۹۴ هزار نفر می‌توانند از خدمات درمانی و بیمه‌ای سازمان استفاده کنند.

مختاری اظهار کرد: امسال ۴۷ هزار نفر تحت پوشش مستمری بگیران داشتیم؛ در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی از ابتدای سال تاکنون نیز بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت تعهدات و خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار تیم مدیریتی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مؤثری در سازمان شکل گرفت که شعار تحول، عدالت و اعتماد بود در این راستا تأمین اجتماعی جز نخستین دستگاه‌هایی بود که به پنجره واحد خدمات و الکترونیک دولت ملحق شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هنچنین هوشمندسازی در دستور کار سازمان قرار گرفت و اکنون بالغ بر ۴۲ خدمت سازمان تأمین اجتماعی در بستر خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و این امر بیش از ۸۵ میلیون " بار مراجعه " به تأمین اجتماعی را کاهش داده است که گام بزرگی بود.

وی ادامه داد: در عرصه تحقق عدالت نگاه سازمان تأمین اجتماعی به مناطق محروم و کم‌برخوردار در سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به چهارمحال‌وبختیاری نمود پیدا کرد در این راستا پنج مصوبه درمانگاهی اخذ شد که یک کلنگ‌زنی یک مورد از این درمانگاه‌ها انجام شد و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت.

مختاری خاطرنشان کرد: امسال حمایت و پایداری از صندوق‌های بیمه‌ای و قوانین متعدد که بار مالی آن بر این صندوق‌ها تحمیل می‌شود پیگیری شد که امیدواریم منویات مقام معظم رهبری نقطه عطفی برای تحول در سازمان تأمین اجتماعی باشد.

کد خبر 648142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.