روستاهای بخش دوآب صمصامی و بازفت اینترنت ندارند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: چند روستای بخش دوآب صمصامی و بازفت در شهرستان کوهرنگ از اینترنت بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست بررسی مشکلات اینترنت و مخابرات روستاهای شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: چند روستای بخش دوآب صمصامی و بازفت در شهرستان کوهرنگ، روستای لندی و شهرک محمدیه بخش میانکوه در شهرستان اردل، عزیزآباد علیا و سفلی و دیناران در همین شهرستان، از اینترنت بی‌بهره هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد، روستاهای دیگری نیز از اینترنت در استان محروم هستند، افزود: در ایام شیوع کرونا، مدارس آموزش را به‌صورت آنلاین پیش بردند، لذا وجود اینترنت بسیار ضروری است اما در حال حاضر نبود آن مسائل زیادی برای مردم در این مناطق ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: دو شهرستان کوهرنگ و اردل در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند؛ لذا دسترسی به ویژه در ایام سرد سال با بارندگی و یخبندان به این مکان‌ها کمتر  است و معلمان نیز در مواقعی امکان حضور در این مناطق را ندارند.

وی تاکید کرد: وجود اینترنت می‌تواند انجام امور روزانه مردم  این مناطق را تسهیل کند تا برای هر کار کوچکی مجبور نباشند مسافتی طولانی طی کنند؛ این مهم به دلیل مراجعات مکرر مردم دو شهرستان به شورای اسلامی استان در حال پیگیری است.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم شهرداری‌ها در سراسر کشور، ایجاد منابع کافی درآمد و تأمین هزینه خدمات شهری است، تصریح کرد: به‌طور کلی درآمد شهرداری‌ها از دو منبع تأمین می‌شود، یکی از طریق دریافتی‌های مستقیم شهرداری از عوارض مستغلات (اراضی و املاک) و درآمد حاصل از عوارض غیرمستغلات و دیگری از طریق درآمدهایی که خارج از سازمان‌های شهرداری دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند، افزود: یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است؛ لذا با راهنمایی مدیران و شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری موانع و خلأ‌های قانونی در حوزه‌های مختلف در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع و مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها اعلام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌و بختیاری گفت: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

وی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها، اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری ضروری است.

کد خبر 648013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.