شب رویایی هالند در لیگ قهرمانان اروپا

ستاره نروژی تیم منچسترسیتی در بازی برابر لایپزیگ نمایش خارق‌العاده‌ای داشت و تیمش را به مرحله بعدی رقابت‌ها رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، ارلینگ برات هالند پس از زدن پنج گل در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر لایپزیگ، توانست رکورد منحصربه‌فردی را به نام خود ثبت کند.

ستاره نروژی پس از زدن پنج گل در ورزشگاه اتحاد، تعداد گل‌های خود در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را پس از تنها ۳۶ بازی در تمام رقابت‌ها به ۳۹ رساند. هالند اکنون با شکستن رکورد ۹۴ ساله تامی جانسون که ۳۸ گل در فصل ۲۹-۱۹۲۸ به ثمر رساند، رکورد برترین گلزن تمام دوران باشگاه در یک فصل را به نام خود ثبت کرد.

شماره ۹ سیتی همچنین پس از لوئیز آدریانو در اکتبر ۲۰۱۴ برای شاختار دونتسک مقابل باته بوریسف و لیونل مسی در مارس ۲۰۱۲ برای بارسلونا برابر بایرلورکوزن، به سومین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که توانسته است در یک مسابقه پنج بار موفق به گلزنی شود.

هالند با تنها ۲۲ و ۲۳۶ روز سن از کیلیان امباپه (۲۲ سال و ۳۵۲ روز) به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که ۳۰ گل به ثمر رسانده است، پیشی گرفت و در سریع‌ترین زمان به رکورد ۳۰ گل زده در این مسابقات رسید.

هر پنج گل هالند قبل از دقیقه ۶۰ مسابقه به ثمر رسید. همچنین او در نیمه اول موفق شد هت‌تریک خود را کامل کند. ستاره نروژی گفته است که برای زدن دبل هت‌تریک تلاش می‌کرد اما به هر حال این رکورد به راحتی به دست نمی‌آید: فکر می‌کنم بعد از زدن ۵ گل، باید بگویم که گلزنی بزرگترین قدرت من است. وقتی از زمین خارج شدم به پپ گواردیولا گفتم که دوست داشتم دبل هت‌تریک کنم، اما کاری از دست من برنمی‌آمد چون او مرا تعویض کرده بود.

گواردیولا نیز از هالند که اکنون ۱۱ گل در شش بازی مقابل لایپزیگ به ثمر رسانده تمجید کرد و یادآور شد: عملکرد واقعاً خوبی از دقیقه یک تا پایان بازی از سوی همه بازیکنان شاهد بودیم. ما خیلی خوب با توپ و بدون توپ بازی کردیم. گل‌های زیادی به ثمر رساندیم. ارلینگ شگفت‌انگیز بود اما همه استثنایی بودند. پنج گل در ۶۰ دقیقه کار ناممکنی است. هالند یک پسر باورنکردنی است. قدرت و ذهنیتش او را به یک برنده سریالی تبدیل کرده است.

در همین حال، مارکو رز، سرمربی لایپزیگ و بنجامین هنریکس، مدافع لایپزیگ، پس از شکست سنگین در اتحاد، به قدرت و گرسنگی هالند در مقابل دروازه اذعان کردند.

رز به خبرنگاران گفت: من خیلی خوب ارلینگ را می‌شناسم. وقتی ارلینگ به دروازه نزدیک است، می‌خواهد گلزنی کند. او امشب پنج گل زد و شب خوبی را سپری کرد. هالند همواره برای گلزنی عطش بالایی دارد. طوری که او گل می‌زند، باعث می‌شود تا همه فکر کنند که کارها به سادگی انجام می‌شود. شب خاصی برای او بود و به او تبریک می‌گویم.

هنریکس نیز درباره هالند افزود: من پیش‌تر هرگز در دوران حرفه‌ای خود با نتیجه هفت بر صفر شکست نخورده بودم. شب بی‌رحمانه و تلخی را پشت سر گذاشتیم. هالند از نظر بدنی بسیار آماده است و در زمین مسابقه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بسیار سخت است که برابر او دفاع کنیم.

تیم منچسترسیتی با یک پیروزی بی‌رحمانه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شد و صبح جمعه حریف خود در مرحله یک‌چهارم نهایی را می‌شناسد.

کد خبر 647985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.