تجارب کهن‌سالان در اداره امور شهر مورد توجه باشد

شهردار کرمانشاه با اشاره به نقش سالمندان در اداره امور شهر و جامعه، گفت: اگر بتوانیم روشی اتخاذ کنیم تا تجارب اندوخته شده کهن‌سالان که حاصل عمر و زندگی آنها است را به قشر جوان و میانسال منتقل کنیم، به طور قطع مشکلات امروز جامعه کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی در بازدید از خانه سالمندان بیستون، اظهار کرد: توفیق پیدا کردیم در ایام نزدیک به نوروز و در اعیاد شعبانیه، خدمت بزرگان جامعه و سالمندان باشیم، در هر جامعه اقشار مختلفی وجود دارند و یکی از تقسیم‌بندی‌ها در جوامع مختلف بر اساس سن و سال است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان، جوانان، افراد میانسال و کهن‌سالان ترکیب سنی یک جامعه را تشکیل می‌دهند، هرکدام از این طیف‌ها نیازمند توجه هستند و هرکدام از آنها نقش مؤثری در جامعه ایفا می‌کنند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قشر کهن‌سالان جامعه ما صاحب تجربه هستند و می‌توانیم از این تجربه در اداره شهر در کنار جوانانی که صاحب توان، انگیزه و انرژی هستند، استفاده مطلوب کنیم، تجربه کهن‌سالان و انرژی جوانان در کنار هم بر اداره بهتر امور جامعه مؤثر است.

نوروزی تصریح کرد: اگر بتوانیم روشی اتخاذ کنیم تا تجارب اندوخته شده کهن‌سالان که حاصل عمر و زندگی آنها است را به قشر جوان و میانسال منتقل کنیم، به طور قطع مشکلات امروز جامعه کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در جامعه قدیم ایران افرادی که سن آنها بیشتر از ۶۰ سال بود، روش زندگی کردن را به نسل جوان آموزش می‌دادند، جامعه ایرانی هزاران سال پیش با استفاده از تجارب کهن‌سالان توانست بر دنیا حکومت کند.

شهردار کرمانشاه گفت: امیدوارم ما هم بتوانیم از تجارب گران‌بهای کهن‌سالان برای اداره بهتر شهر استفاده مؤثر داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در ایام نزدیک به نوروز به همت شهرداری کرمانشاه و سازمان بهزیستی جشنی در یکی از مراکز جامع نگهداری از سالمندان شهر کرمانشاه برگزار شد. شهردار کرمانشاه، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه به همراه شهروندان کرمانشاهی در آستانه سال نو از خانه سالمندان بیستون بازدید کردند.

کد خبر 647971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.